۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۴۷

وزیر ورزش و جوانان:

دولت برای ایجاد ۹۰۰ هزار اشتغال ۷۷۵میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

دولت برای ایجاد ۹۰۰ هزار اشتغال ۷۷۵میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ارومیه- وزیر ورزش و جوانان در شورای اداری آذربایجان غربی گفت: ایجاد اشتغال۹۰۰ هزار نفر در کشور، نیازمند ۷۷۵ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با اشاره به برنامه پنج ساله ششم توسعه اظهارداشت: دولت بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه برای رسیدن به رشد هشت تا ۱۱ درصدی اقتصادی و ایجاد اشتغال ۹۰۰ هزار نفری به ۷۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و رونق تولیدات داخلی دولت دوازدهم در قالب برنامه پنج ساله ششم توسعه برای رشد هشت درصدی اقتصادی به ۷۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از این میزان ۴۵۰ میلیارد تومان را میتواند تامین کند.

سلطانی فر با اشاره به اینکه برای بقیه تامین اعتبار و ایجاد اشتغال نیاز به جذب سرمایه گزاران داخلی و خارجی است عنوان کرد: تورم کشور هشت درصد است و رشد اقتصادی در گذشته منفی بود که امروز این رشد مثبت شده ‌و سال‌هایی بود که این رقم به هشت تا ۱۱ رسیده و در برنامه پنج ساله ششم نیز سالیانه هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشیم.

وزیر ورزش  و جوانان به برنامه های دولت برای حمایت از ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: پرداخت ۹هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج از اول سالجاری تاکنون،ایجاد ۲هزار  سازمان مردم ،ایجاد ۴۸ خانه جوان و افزایش بودجه ورزشی کشور به ۴۰۰ میلیارد تومان از جمله مهمترین اقدامات دولت تاکنون در دو بخش جوانان و ورزش است.

وی اضافه کرد: سال ۹۲ بودجه بخش جوانان کشور ۶۰ میلیارد ریال بود که در حال حاضر با افزایش ۶۷ درصدی این میزان به چهار هزار میلیارد ریال رسیده  که رقم قابل توجهی است.

سطلانی فر با اشاره به تحقق دولت الکترونیک تأکید کرد: زیرساخت‌های دولت الکترونیک پیاده شده ‌و در دستگاه‌های اجرایی نرم‌افزار و سخت‌افزارها نیز ایجاد شده ‌و عمده مشکل در این میان فرهنگ و باور مدیران و کارشناسان نظام اجرایی است که بخشی استفاده از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و برخی نیز با روش‌های سنتی پیش می‌روند که سبب دوگانگی سیستم شده ‌و دولت الکترونیک محقق می‌شود تا سرعت کارها افزایش یابد.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: استان آذربایجان غربی در وضعیت خوبی قرار دارد و وضعیت فعلی امیدوارکننده است به ویژه اینکه تعامل و همفکری بین مسئولان وجود دارد و این موضوع زیرساخت اصلی استان در توسعه و پیشرفت است و در هیچ جامعه متشنج توسعه تحقق پیدا نمی‌کند و ضرورت توسعه در جامه آرامش، ثبات، همراهی و همدلی است که در آذربایجان غربی وجود دارد.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های اقتصادی بسیاری در آذربایجان غربی وجود دارد و در کلام تمامی مسئولان دلسوزی مشاهده می‌شود و در دنیای امروز کشورهای توسعه یافته به بخش ورزش و جوانان اهمیت بسیاری می‌دهند که سبب شده در عرصه‌های ورزشی جهانی در رتبه‌های برتر قرار دارند و این پیشرفت توام با پیشرفت اقتصادی است.

سلطانی فر در ادامه با بیان اینکه مبانی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری تبیین شده ‌که نسخه کارا و مؤثر برای حل کردن مشکلات اقتصادی کشور برای خروج از تنگناهای اقتصادی است گفت: شاه بیت این موضوع در حقیقت استفاده کردن از ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی برای ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری، بهره‌وری، استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی کشور و استفاده از زمینه‌های جدید مانند صنایع و رشته‌های دانش بنیان است.

کد خبر 4075155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha