۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱

۲۳شهریور جاری صورت می گیرد؛

نوزدهمین یادمان «شیون فومنی» در شهرستان فومن برگزار می شود

نوزدهمین یادمان «شیون فومنی» در شهرستان فومن برگزار می شود

فومن -رئیس اداره فرهنگ و ارشاد فومن از برگزاری نوزدهمین یادمان ملی میراحمد سید فخری نژاد «شیون فومنی» شاعر فولکلور ایران و استان گیلان در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نیک انجام در نشست با اصحاب رسانه که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد:  نوزدهمین یادمان ملی شاعر پرآوازه فولکلور ایران و استان گیلان میراحمد سید فخری نژاد «شیون فومنی» در شهرستان فومن برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این همایش در روز پنج شنبه ۲۳ شهریور ماه برگزار می شود، افزود : محل برگزاری این مراسم در سالن شهدای خدمتگزار مجتمع فرهنگ و هنری سید الشهدای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه یادمان امسال نسبت به سال گذشته با تفاوتی هایی همراه است، گفت: امسال تلاش شده تا این یادمان از تک بُعدی بودن و صرف قرائت اشعار مرحوم شیون فومنی خارج و به صورت ترکیبی برگزار شود.

وی اجرای موسیقی سنتی، نوشتن اشعار شیون به صورت خوشنوسی در حاشیه همایش و همچنین قرائت شعر توسط شاعران نام آشنای گیلانی همچون استاد فرامرز ریحان صفت و اکبر اکسیر  از جمله این برنامه ها است.

نیک انجام همچنین به حضور مهمانان ملی نیز اشاره و یادآورشد: علیرضا طبائی شاعر پیشکسوت و استاد مرحوم شیون فومنی و حسین محجوبی طراح و نقاش ملی از مهمانان ویژه این همایش هستند.

وی با اشاره به سخنران فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، خاطرنشان کرد : تلاش شده تا هنرمندان و شاعران پیشکسوت استان گیلان نیز برای این مراسم دعوت شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در ادامه با اشاره به رونمایی از طرح علمی و پژوهشی استاد شیون فومنی در این همایش، تصریح کرد: قرار است در قالب این طرح مقالات و نوشته هایی با موضوع اشعار شیون جمع آوری شده و بعد از داوری و انتخاب آثار برگزیده در سال آینده طی مراسمی از نویسندگان این آثار تجلیل و تقدیر به عمل آید.

وی با بیان اینکه در برگزاری همایش امسال و مراسم بزرگداشت سال گذشته موسسه بنیاد شیون فومنی به مدیریت فرزند ارشد این شاعر (حامد فومنی) همکاری بسیاری با اداره فرهنگ و ارشاد شه ستان انجام داده است، افزود :اصحاب رسانه نیز نقش تأثیرگذاری در اطلاع رسانی و حضور گسترده مردم در این یادمان در سال های گذشته ایفا کرده اند.

کد خبر 4076380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha