۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۲۷

امام جمعه ایلام:

فعالیت های تعاونی تاکنون چندان مورد توجه واقع نشده است

فعالیت های تعاونی تاکنون چندان مورد توجه واقع نشده است

ایلام-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فعالیت های تعاونی از مهم ترین راهبردهای قطع وابستگی به بیگانگان است که تاکنون چندان مورد توجه واقع نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدنقی لطفی روز شنبه به مناسبت هفته تعاون در دیدار با مدیران شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار داشت: بر اساس قانون حدود ۲۵ درصد فعالیت‌های اقتصادی باید به شکل تعاونی انجام شود ولی تاکنون در این حوزه موفقیت چندانی کسب نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه فرهنگ کار جمعی و گروهی در کشور ضعیف است و اگر بتوانیم این حوزه را تقویت کنیم از وابستگی به بیگانگان در بسیاری زمینه‌های خارج خواهیم شد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: می‌توان با تشکل تعاونی‌های مختلف توسط اشخاص و به‌ویژه در میان خانواده‌ها از سرمایه‌های خرد افراد استفاده و کسب و کار راه اندازی و برای افراد متعددی شغل ایجاد کرد.

لطفی تاکید کرد: رسالت اصلی این وزارتخانه به عنوان مخاطب اصلی و یکی از اصول راهبردی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است.

وی ابراز امیدواری کرد دولت دوازدهم با تعامل و همراهی سایر قوا در این مسیر گام‌های عملی بردارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دشمنان همواره تلاش می‌کنند به این انقلاب ضربه بزنند و در حوزه اقتصادی با توجه به نیازمندی‌های کشور به کالاهای صنعتی بیشترین ضربه را با تحریم‌ها به ایران وارد می‌کنند که باید با قطع وابستگی و استفاده بهینه از منابع ملی آنها را در این حوزه نیز مأیوس و ناامید کنیم.

کد خبر 4076732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha