۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۰

رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان:

مهمانان جشنواره قرآن و عترت از بافت تاریخی گرگان بازدید می کنند

مهمانان جشنواره قرآن و عترت از بافت تاریخی گرگان بازدید می کنند

گرگان- رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: مهمانان جشنواره قرآن و عترت از بافت تاریخی بازدید می کنند.

علی نجفی نژاد، در حاشیه نشست خبری سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دو برنامه از جمله، بازدید از موزه و بافت قدیم گرگان که با هدف آشنایی شرکت کنندگان با شهر گرگان است و برنامه طبیعت گردی را برای مهمانان جشنواره قرآن و عترت در نظر گرفتیم که در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار خواهد شد.

وی افزود: قرآن کتابی فرازمان و فرامکان است و هر اندازه نسل جوان و دانشجویان با این معارف آشنا شوند، جامعه اخلاقی تر و انسانی تری خواهیم داشت.

رئیس برگزاری سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان افزود: برای آشناسازی جوانان باید الگوسازی هایی انجام شود بنابراین وزارت علوم بر اجرای این جشنواره تأکید فراوان دارد.

نجفی نژاد گفت: هر قسمت از بخش های جشنواره از اجزایی تشکیل شده، به عنوان مثال، بخش آوایی به بخش های تلاوت، ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل تقسیم می شود.

وی ادامه داد: در بخش ادبی هم، شعر، داستان، فیلم نامه، نمایش نامه را خواهیم داشت و قسمت هنری جشنواره پررنگترین بخش جشنواره خواهد بود که شامل بخش های، خوشنویسی، نقاشی، نماهنگ، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، پویانمایی و تصویرسازی است.

رئیس برگزاری سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت بخش های پژوهشی و معارفی جشنواره را چنین عنوان کرد: در قسمت پژوهشی، تلخیص کتاب، نقد و بررسی کتاب و مقاله نویسی را داریم و قسمت معارف به  بخش های مفاهیم نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و آشنایی با ترجمه و تفسیر تقسیم می شود.

نجفی نژاد همچنین گفت: بخش «شعر» بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده است و نمایشگاهی نیز از آثار هنری در ساختمان علوم گیاهی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم کشارزی و منابع طبیعی اظهار کرد: در کنار برنامه اصلی، قسمت های دیگری نیز در نظر گرفته شده، از جمله برنامه شبی با قرآن که در روز سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور قاریان و حافظان در مسجد امام علی (ع) در سایت مرکزی دانشگاه در خیابان شهید بهشتی برگزار می شود.

کد خبر 4078468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha