۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۳۹

در نشست خبری مطرح شد؛

مهر تایید کمیته امداد پای مسکن مهر/مسکن اجتماعی در پیچ‌وخم اجرا

مهر تایید کمیته امداد پای مسکن مهر/مسکن اجتماعی در پیچ‌وخم اجرا

یزد ـ مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه با مسکن مهر موافقیم و آن را پروژه موفقی می‌دانیم، گفت: طرح جایگزین کردن مسکن اجتماعی هنوز به اجرا نرسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بازیان ظهر امروز در نشستی خبری در کمیته امداد استان یزد با اشاره به اهمیت مسکن در خودکفایی مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: برای توانمندسازی و خودکفا کردن مددجویان کمیته امداد، مسکن و اشتغال بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها برای ایجاد اشتغال دریافت و ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد، عنوان کرد: امسال این رقم به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با در نظر گرفتن منابع کمیته امداد رسیده که این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایش خوبی داشته و به احتمال زیاد می توان میزان اشتغالزایی را به دو برابر سال گذشته رساند.

بازیان تصریح کرد: مسکن مکمل اشتغال است زیرا اگر اشتغال درآمد ایجاد می‌کند، مسکن هزینه‌های خانوار را کاهش می‌دهد بنابراین باید روی این دو مقوله مهم و اساسی برنامه ریزی شود.

وی بیان کرد: از یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد در سطح کشور، ۱۰ درصد فاقد مسکن هستند که ما ۱۰۰ هزار مورد آن را اولویت اصلی خود می‌دانیم.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد یادآور شد: نزدیک به سه برابر این میزان نیز مالکان زیر پوششی هستند که مسکن آنها نیازمند مرمت و بازسازی است.

وی تصریح کرد: برای تامین این میزان مسکن باید به دنبال ایجاد جهش و خیزش به لحاظ تامین منابع باشیم و بتوانیم برنامه های خود را در یک برنامه پنج ساله محقق کنیم.

بازیان ادامه داد: امسال ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ارائه ۷۰ هزار خدمت عمرانی شامل تامین مسکن، بهسازی، خرید، تعمیرات کلی، تعمیرات جزئی، گازکشی مسکن روستایی، حصارکشی مسکن روستایی و .... برنامه ریزی شده است.

وی افزود: بر این اساس قرار است ۳۰ هزار واحد مسکن خریداری یا احداث شود و ۴۰ هزار واحد نیز مرمت، بازسازی و بهسازی شود که امیدواریم با اعتماد مردم به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خاطرنشان کرد: نگاه کمیته امداد در تامین مسکن از جنس حمایت است و در زمینه تامین مسکن نیازمندان مشارکت می کنیم و در واقع کمیته امداد مشارکت را کارگردانی می کند و هر کجا آورده ها کفاف نداد، کمیته امداد مشارکت می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دولت یازدهم با رشد منفی مسکن مواجه بودیم، اظهار داشت: کمیته امداد با مسکن مهر موافق است و آن را تایید می کند.

بازیان ادامه داد: دولت یازدهم بحث مسکن اجتماعی را از ابتدای فعالیت خود دنبال کرد اما پیگیری انجام نشد تا زمان پایان کار دولت یازدهم و اکنون هم هنوز مسکن اجتماعی به مرحله اجرا نرسیده و در پیچ و خم اجرا به سر می برد.

وی، مسکن را یک مقوله فرا امدادی دانست و بیان کرد: مقوله مسکن برای همه افراد جامعه حائز اهمیت است بنابراین باید آن را فراتر از سازمان‌های حمایتگر دید.

بازیان در مورد خیران نیز بیان کرد: حضور خیران قوام‌بخش مسکن سازی در کمیته امداد است و هرچه خیران مشارکت کنند، ما دو برابر مشارکت می کنیم.

وی همچنین خواستار مشارکت اصناف شد و افزود: شرایطی فراهم شده تا در قالب طرح «خانه همدلی» هرکس به هر میزان که می تواند، حتی یک متر، در ساخت مسکن نیازمندان مشارکت کند.

کد خبر 4078504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha