۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۱۹

دبیر فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان:

۱۰ هزار ناشنوا در کشور ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند

۱۰ هزار ناشنوا در کشور ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند

یزد ـ دبیر فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده از فدراسیون پزشکی ورزشی، در حال حاضر ۱۰ هزار ورزشکار ناشنوا در سطح کشور به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران تیشه‌گران پیش از ظهر امروز در نشست خبری المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور که در یزد برگزار می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر ۴ درصد جمعیت کشور را ناشنوایان تشکیل می‌دهد که بر این اساس آمار ناشنوایان به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی عنوان کرد: از این تعداد، بر اساس آخرین آمارهای فدراسیون پزشکی ورزشی، ۱۰ هزار ورزشکار کشور ناشنوا هستند یا به عبارتی، ۱۰ هزار ناشنوا در سطح کشور به صورت سازمان یافته و حرفه ای فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهند.

تیشه‌گران با اشاره به اینکه در سطح جهانی ۲۱ رشته ورزشی ویژه ناشنوایان وجود دارد که در کشور ما در حال حاضر ۱۸ رشته آن فعال است، افزود: ورزشکاران بسیار خوبی نیز در سطح ملی، آسیایی و بین‌المللی در این رشته‌ها داریم.

دبیر فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ادامه داد: در هر رشته ورزشی نیز سرمربیان برجسته کشور مشغول آموزش و تمرین با ورزشکاران ناشنوا هستند و نتایج خوبی نیز از حضور آنها در تیم‌ها و تلاش‌های ورزشکاران با استعداد ناشنوا به دست آمده است.

تیشه‌گران عنوان کرد: در المپیک قبل ورزشکاران ناشنوای کشور با ۱۲۰ کشور رقابت کرده‌اند و در ۱۳ رشته با حریفان خود رقابت کردند و در نهایت نیز رتبه هفتم را کسب کردند و نسبت به دور قبل، یک پله صعود کردند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم ضمن توسعه ورزش قهرمانی رشته‌های ورزشی ناشنوایان، ورزش همگانی را نیز در بین این قشر اشاعه دهیم تا شاهد فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی تعداد بیشتری از ناشنوایان کشور باشیم.

تیشه‌گران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور که امسال به میزبانی یزد برگزار می شود، افزود: امسال هزار و ۲۰۰ ورزشکار از همه استان‌های کشور در این المپیاد حضور دارند.

کد خبر 4079419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha