۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷

مدیر کل سازمان تعاون روستایی استان زنجان خبرداد:

پیش بینی برداشت ۳۰ هزار تن محصول زیتون از باغات طارم

پیش بینی برداشت ۳۰ هزار تن محصول زیتون از باغات طارم

مدیر کل سازمان تعاون روستایی استان زنجان گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال زراعی جاری ۳۰ هزار تن محصول زیتون از باغات طارم برداشت و روانه بازار مصرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود نوری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  ۱۰ درصد زیتون تولیدی شهرستان طارم معادل سه هزار تن در زنجیره ارزش افزوده برای سال جاری هدف گذاری شده است، افزود: مرحله بازرگانی روغن زیتون تولیدی در چهار خوشه بیان شده برعهده سازمان تعاون روستایی استان زنجان است.

مدیر کل سازمان تعاون روستایی استان زنجان، ارزش خام ۱۰ درصد محصول زیتون هدف گذاری شده در مرحله خام را ۱۲ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این محصول پس از ورود به زنجیر ارزش افزوده ۲ میلیارد تومان دیگر را نیز در مرحله پایانی عاید کشاورزان می کند.

نوری هدف از انتخاب دستجرده، گیلوان، ارزین و درام برای زنجیره ارزش افزوده زیتون، میزان مشارکت بالای بانوان این مناطق در تشکل ها بیان کرد و افزودک از طرفی نیز مناطق تولید کننده محصول زیتون هستند.

وی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال زراعی جاری ۳۰ هزار تن محصول زیتون از باغات طارم برداشت و روانه بازار مصرف خواهد شد.

مدیر کل سازمان تعاون روستایی استان زنجان گفت: سال گذشته که سال نیاور زیتون در استان زنجان بود ۲۸ هزار تن از این محصول برداشت شد و با این میزان برداشت این استان رتبه نخست در تولید زیتون کشور را کسب کرد.

کد خبر 4080098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha