۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۱۳

شهردار تهران:

جسم و روان تهران رنجور است/پایتخت نیاز به تحول و تغییر دارد

جسم و روان تهران رنجور است/پایتخت نیاز به تحول و تغییر دارد

شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از موزه نقشه شهر تهران گفت: جسم و روان پایتخت رنجور است امروز شهر تهران نیاز به تغییر و تحول دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی در آئین افتتاح نمایشگاه دائمی نقشه ضمن تشکر از تمام کسانی که در ایجاد موزه نقشه سهمی داشته اند گفت: این موزه برای سالهای طولانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هر روز از نظر کیفیت و محتوا بهبود می یابد.

شهردار تهران افزود: من به استاد سحاب این اطمینان را می دهم که با تغییر مدیریت شهری، توجه به چنین مسائلی تغییر نمی کند، توجه به نقشه تهران زحمتی بود که مدیریت قبلی کشید و مدیریت جدید این خط را ادامه خواهد داد.

شهردار تهران گفت: این موزه به عنوان مرکزی برای تبیین هویت تهران مورد توجه است و اگر بخواهیم برای چشم انداز آینده تهران تصمیم بگیریم، طبیعی است نیاز به آگاهی عمیق و دقیق از گذشته نیاز است.

وی با بیان این مطلب که گذشته چراغ راه آینده است افزود: این محل و آنچه درباره جغرافیای تهران مطرح است، کمک برای آینده تهران خواهد بود. به ویژه نقشه هایی که مسیر تحول و تکامل تهرا ن را نشان می دهد و ارتباط سیاست  و جغرافیا و تاریخ و جغرافیا را به ما می آموزد.

نجفی ادامه داد: با دیدن این نقشه ها و ادوات و ابزار به وجد آمدم و این مرکز می تواند کمک شایسته ای برای دانش آموزان و محققان باشد.

شهردار تهران تأکید کرد: بررسی و سیر تحول نقشه ها به ما می آموزد که چگونه تصمیمات پیشین در زندگی امروز ما اثر گذاشته و تصمیمات گذشتگان می تواند بر ده ها و صدها سال زندگی بشر اثر بگذارد.

وی گفت: امروز یکی از مسئولیت های ما، پیوند میان گذشته، حال و آینده کشورمان و تهران است. یک تلفیق میان ضرورت تداوم اقدامات درست گذشته و تغییر بسیاری از رویکردها که در آینده مورد نیاز است.

نجفی تصریح کرد: امروز شهر تهران نیاز به تحول و تغییر دارد؛ هر شهری در جامعه امروز از جسم و روانی برخوردار است که متأسفانه هم جسم و هم روان آن رنجور است.

شهردار تهران با بیان اینکه این بدان معنا نیست که خدمات گذشتگان را مورد غفلت قرار دهیم یا بی انصافی کنیم خاطرنشان کرد: اما آنچه همه بر آن اقرار دارند نیاز به تحولات گسترده است تا تهران تبدیل به شهری مناسب تر برای زندگی و زندگی انسان مدارانه شود. این تغییرات باید تدریجا وارد جسم و روان تهران شود.

کد خبر 4080549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha