۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۵

شهردار تهران:

در هیات دولت صدای شهرداران سراسر کشور خواهم بود

در هیات دولت صدای شهرداران سراسر کشور خواهم بود

شهردار تهران با بیان اینکه حضور شهردار در جلسات هیات دولت بسیار مهم است، گفت: من صدای شهرداران سراسر کشور را در این جلسه مطرح می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی در حاشیه افتتاح موزه نقشه تهران در جمع خبرنگاران گفت: موضوع نقشه بسیار مهم است به ویژه برای کلانشهر تهران که به لحاظ کالبدی و اجتماعی رشد ویژه ای داشته است.

وی تاکید کرد: این موزه فرصت مناسبی خواهد بود هم برای دانش آموزان و هم برای محققان تا از آن بهره ببرند.

دو هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه می شود

شهردار تهران اضافه کرد: در شورای اقتصاد مصوبه ای داشتیم که دو هزار اتوبوس با مشارکت صنایع کشور آماده و در اختیار ناوگان حمل و عمومی قرار گیرد.

وی گفت: ما پیگیر این مصوبه هستیم و درصدد تامین منابع مالی آن قرار داریم، امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر عملیاتی شود.

شهردار تهران گفت: امیدواریم که تا پایان امسال سری اول این اتوبوس ها تحویل داده شود.

نماینده همه شهرداران کشور در جلسات هیات دولت خواهم بود

نجفی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور در جلسات هیات دولت گفت: معتقدم این امر بسیار مهم است که سیاستهای توسعه شهری را با سیاستهای ملی مورد نظر دولت هماهنگ کنیم.

وی گفت: ۷۵ درصد مردم در شهرها زندگی می کنند و اگر تصمیمی در دولت گرفته می شود، باید در کلانشهرها آن را برنامه ریزی کرد، از این جهت حضور شهردار در جلسات هیات دولت بسیار مهم است.

نجفی افزود: حضور من در هیات دولت نه به عنوان شهردار تهران که به عنوان نماینده همه شهرداران کشور خواهد بود و من صدای شهرداران سراسر کشور را در این جلسه مطرح می کنم.

۳۳ میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری برای کمک به آموزش و پرورش/۵۰ درصد محقق شد

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر جلسه اش با وزیر آموزش و پرورش گفت: دو هفته دیگر اول مهرماه خواهد بود و ما بازگشایی مدارس را خواهیم داشت، شهرداری از جهات مختلف در این موضوع دخیل است که ساده ترین و ملموس ترین آن بحث ترافیک و حمل و نقل عمومی است.

وی گفت: قبلا جلسه ای در شهرداری با حضور فرمانده راهنمایی و رانندگی داشتیم و تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم و این جلسات ادامه خواهد داشت.

نجفی تصریح کرد: موضوع سرویس مدارس، بحث آموزش راننده ها، کنترل رفت و آمد دانش آموزان در کنار مدارس و ... از مسائلی است که درباره آنها برنامه ریزی کردیم و آموزش های لازم ارائه شده است.

شهردار تهران افزود: بحث دوم موضوع استقبال از اول مهر است و چهره شهر در روزهای آینده در همین رابطه تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به موضوع سوم گفت: موضوع سوم جلسه با وزیر آموزش و پرورش خدماتی بود که شهرداری به مدارس ارائه می داده و این کمک ها ادامه خواهد داشت.

نجفی گفت: درصدد هستیم که این کمک ها هدفمندتر و ماموریت گرا باشد، کمک ها به شکل متفرقه چندان بهینه نیست و در همین رابطه تلاش کردیم کمیته مشترکی تشکیل شود که مهمترین نیازهای مدارس تفکیک شود تا شهرداری برای برون رفت آنها اقدام کند.

شهردار تهران در پایان گفت: از نظر بودجه ۳۳ میلیارد تومان برای کمک به آموزش و پرورش مصوب کردیم و البته همین مقدار نیز از سوی شهرداری های مناطق پرداخت خواهد شد که تاکنون ۵۰ درصد آن اجرایی شده است.

کد خبر 4080596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha