۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۴۹

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

نظام بانکی و تسهیلات آن باید در خدمت تولید قرار گیرد

نظام بانکی و تسهیلات آن باید در خدمت تولید قرار گیرد

اراک- نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق اقتصادی و توسعه تولید و اشتغال، در گرو مدیریت صحیح نظام بانکی است و امروز سیستم بانکی باید در خدمت رونق تولید قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز چهارشنبه در دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: نمایندگان بخش خصوصی اعم از اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف در خط مقدم مشارکت در فعالیت های اقتصادی قرار دارند.

وی افزود: افراد فعال در این حوزه کسانی هستند که مسائل و مشکلات بخش اقتصادی کشور را کاملا لمس کرده و قطعا بهترین کسانی هستند که می توانند در خصوص این مباحث اظهار نظر کنند.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان داشت: به عنوان نماینده، در سطح ملی و استانی تلاش می کنیم با تشکل های بخش خصوصی از جمله اتاق تعاون ارتباط نزدیکی داشته باشیم و همیشه بر این ارتباط تاکید داشته ایم.

کریمی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه این روزها اخبار خوبی در خصوص عزم و اراده تیم اقتصادی دولت برای ساماندهی نظام بانکی به گوش می رسد و شاهد تلاش هایی به منظور به خدمت گیری ظرفیت های ارزشمند این نظام برای تولید هستیم.

وی ادامه داد: نظام بانکی یکی از گلوگاه های اساسی و اصلی اقتصاد کشور است و همه صاحب نظران اقتصادی بر این امر اذعان دارند که با توجه به نرخ سوددهی نظام بانکی، این سیستم باید بیش از این در خدمت تولید باشد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: از مجموع ۵۰۰هزار میلیارد تومان عملکرد نظام بانکی برای پرداخت تسهیلات در سال گذشته، تنها حدود ۱۵هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب برای صنایع و بخش کشاورزی اختصاص یافته و در سال جاری نیز ۲۰هزار میلیارد تومان هدف گذاری شده که رقم بسیار ناچیزی در مقابل مجموع تسهیلات ارائه شده نظام بانکی است.

کریمی گفت: بالا بودن نرخ سود بانکی هم از معضلات جدی است که با نرخ سود بازده مورد نظر سرمایه گذاران تعاونی های اقتصادی انطباق ندارد اما با تلاش دولت و تیم اقتصادی آن، بانک ها ملزم شدند که حداقل نرخ مصوب قبلی رعایت شود که برای شروع قدم خوبی است.

وی افزود: همچنین وجود موسسات غیر مجاز در نظام بانکی یکی از مشکلات دیگر است که باید ساماندهی شود و بانک مرکزی قول داده در سال جاری پالایشی در نظام بانکی کشور انجام دهد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تشریح کرد: البته پایین آوردن نرخ سود بانکی ممکن است منجر به ایجاد مشکلات نقدینگی در سایر بخش های اقتصادی شود، اما اگر کاهش سود تسهیلات و سپرده ها درست مدیریت شود و به سمت تولید و فعالیت های اقتصادی مولد سوق یابد، قطعا می تواند راهگشا باشد و از هجوم این نقدینگی به اقتصاد جلوگیری شود.

کریمی در پایان اظهار داشت: تعاونی ها به عنوان تشکل های خُرد می توانند به نسبت نیاز مالی کمی که دارند، اشتغال زیادی را ایجاد کنند، بنابراین برای دریافت تسهیلات در اولویت قرار دارند تا بتوانند قدم های بلند و موثری را در تحقق اهداف ارزشمند خود بردارند.

کد خبر 4080653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha