۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۴۷

نماینده اراک، خنداب وکمیجان درمجلس:

تقویت زیرساخت ها و امکانات ورزشی در شهرستان اراک ضروری است

تقویت زیرساخت ها و امکانات ورزشی در شهرستان اراک ضروری است

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: با توجه به اینکه حدود نیمی از جمعیت استان مرکزی در شهرستان اراک جای دارند، تقویت زیرساخت ها و امکانات ورزشی در این شهرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از هیات های ورزشی شهرستان اراک اظهار داشت: همه استعدادهای ورزشی باید مورد حمایت قرار گیرند و فضایی عادلانه با امکانات و اعتبارات کافی در همه حوزه های ورزشی فراهم شود.

وی افزود: ورزش ضامن حفظ سلامت جامعه است و در حوزه ورزش قهرمانی نیز افتخار آفرینی ورزشکاران در قالب تیمی یا انفرادی در رده های مختلف ورزشی برای کشور یکی از عوامل مهم غرور ملی است.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان داشت: امروزه ورزش یکی از حوزه هایی است که کشورها با رقابت در آن به غرور ملی خودشان می افزایند و بسیاری از کشورهای کوچک مبالغ زیادی را صرف تقویت ورزش می کنند تا برای خود در سطح دنیا کسب وجهه کنند.

کریمی تصریح کرد: ورزش همگانی سهم به سزایی در پر کردن اوقات فراغت و تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم به ویژه در زندگی شهرنشینی و آپارتمان نشینی دنیای امروز دارد و می تواند سلامت جسمی و روحی آنان را تامین کند.

وی افزود: بنابراین باید در سیاست گذاری و پیشبرد امور ورزشی به هر دو حوزه ورزش همگانی و قهرمانی به صورت عادلانه و به همه رشته ها توجه کنیم تا باعث سرکوب علاقه و استعداد در رشته های کم طرفدار نشود زیرا این حق هر کسی است که علایق خود را در شرایط مناسب دنبال کنند.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تشریح کرد: هرچه در کشور در حوزه ورزش سرمایه گذاری شود بازتاب و آثار مثبت آن بیشتر مشاهده خواهد شد و در برنامه ششم توسعه تصمیم مهمی در حوزه اعتبارات دولتی گرفته شد چراکه معمولا اعتبارات ناچیزی به حوزه ورزش اختصاص پیدا می کرد که حتی برای نگهداری از تاسیسات و فضاهای ورزشی نیز کافی نبود.

کریمی خاطرنشان ساخت: طی مصوبه ای که به تصویب رسیده است، ۲۷ صدم درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش تخصیص داده شد که تصمیم مهمی بود و باعث شد بودجه در اختیار این حوزه قرار گیرد که با توجه به ارزش افزوده بودن آن هر ساله این رقم افزایش خواهد داشت.

وی تشریح کرد: با توجه به این که شهرستان اراک حدود نیمی از جمعیت استان مرکزی را در خود جای داده دارای استعدادهای بسیاری در حوزه ورزش است، ولی باید نسبت به تامین امکاناتی که این استعدادها برای رسیدن به درجات عالی ورزشی نیاز دارند، حساسیت به خرج داد چراکه فضاهای ورزشی شهرستان اراک از بعضی شهرستان های استان هم کمتر است.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: همچنین عدم فعالیت باشگاه شهرداری اراک از دغدغه هایی است که این روزها مطرح بوده و خسارت بزرگی است، در حالی که فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یکی از زمینه هایی است که شهرداری باید در آن ورود و بخشی از اعتبارات حوزه شهرداری به آن اختصاص پیدا کند.

کریمی گفت: امروز ورزش مورد حمایت دولت است و بخشی از بودجه دولت ها به آن اختصاص پیدا می کند اما باشگاه های ورزشی عمدتا توسط اسپانسرهای اقتصادی ساخته می شود و صنایع بزرگ نیز باید در این حیطه همچون سایر امور اجتماعی حضور فعال و مشارکت داشته باشند.

وی اظهار داشت: باشگاه های ورزشی باید به سمت و سویی بروند که بتوانند هزینه های مالی خود را تامین کنند و خودکفا شوند و یا حتی می توانند وارد بازار بورس کشور شوند تا باشگاه با رویکرد اقتصادی مناسب فعالیت کند.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: حمایت های قانونی از ورزشکاران از وظیفه ها و رسالت های دولت است اما شاهد هستیم که وقتی ورزشکاران وارد این حوزه می شوند مجبور هستند خودشان هزینه های آن را بپردازند و در بزرگسالی انجام ورزش قهرمانی آنان را از امور ضروری زندگیشان باز می دارد.

کریمی در پایان گفت: همچنین بحث بیمه قهرمانان ورزشی مسئله بسیار مهمی دیگری است که باعث آسودگی خاطر آنها نسبت به درمان و بازنشستگی در سنی است که دیگر قادر به ادامه مسیر در این حیطه نیستند.

کد خبر 4080937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha