۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۱۴

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

شرایط صنعت و اقتصاد کشور عادی نیست

شرایط صنعت و اقتصاد کشور عادی نیست

مشهد- رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: باید باور کنیم در شرایط غیرعادی صنعت و اقتصاد هستیم وبا تصمیات عادی به جایی نخواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شافعی ظهر پنجشنبه در نشست مشترک رئیس و اعضا کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: هیچ گاه نتوانستیم توسعه پایدار را حتی شمایی از آن را ارائه دهیم و برعکس محیط سازگاری برای کسانی ایجاد کردیم که سر با بالشت رانت جویی داشتند و تولید را به قهقرا بردند.

وی افزود: نیاز به یک تغییر بنیادی داریم و باید از تحلیل های اسطوره ای دست برداریم و برای یک مرتبه هم که شده ارزیابی واقع بینانه از نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت های صنعت ارائه دهیم تا از این طریق به توسعه دست یابیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: تهدید انتخاب نیست بلکه شرط ضرورت برای بقا نظام و تولید کشور است و اکنون اگر باور کنیم در شرایط غیرعادی صنعت و اقتصاد هستیم آیا با تصمیمات عادی می توانیم شرایط غیر عادی را تغییر دهیم؟.

وی تاکید کرد: نمایندگان  مجلس برنامه هایی را که وزرا پیشنهاد کردند را پیگیری کنند و چگونگی روند اجرای آن را گزارش دهند و خود را در قبال مسائل پاسخگو بدانند.

شافعی ابراز کرد: ۴۹ پروانه صنعت خودرو و ۳۲ پروانه در دست ساخت که جمعا ۸۱ واحد تولید خودرو در کشور داریم در حالیکه در اسپانیا ۱۰ واحد تولیدی خودرو، فرانسه ۸ واحد، ژاپن ۱۱ و کره جنوبی پنج واحد تولیدی خودرو وجود دارد.

وی از همکاری مشترک کشورهای افغانستان، عمان و ایران در سرخس و چابهار خبر داد و گفت: این موضوع را در دستور کار خود قرار داده ایم و در چند ماه آینده اجلاس همکاری مشترک منطقه ای هندوستان، ایران و قزاقستان  را برگزار می کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: استاندار خراسان رضوی به حد کفایت با شورای گفتگو همکاری داشته و در ارزیابی کشوری این استان جز پنج شورای گفتگوی برتر کشور است.

شایان ذکر است در ادامه جلسه، تفاهم نامه مشترک بین کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی به امضاء رسید.

کد خبر 4081382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha