۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۱۷

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

مراکز دانشگاهی باید رویکرد جدیدی برای تامین مالی خود اتخاذ کنند

مراکز دانشگاهی باید رویکرد جدیدی برای تامین مالی خود اتخاذ کنند

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: مراکز دانشگاهی بایستی رویکرد جدیدی برای تامین منابع مالی خود اتخاذ کنند که در این رابطه انعقاد قراردادهای پژوهشی راهگشا است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی با برخی اساتید دانشگاه های اراک اظهار داشت: یکی از خلأهای موجود در کشور، فقدان نقش آفرینی دانشگاه ها در اداره امور جامعه است.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در تمام دنیا بنگاه های اقتصادی و دولت ها در هر مساله ای که با مشکل مواجه می شوند، از دانشگاه ها کمک می گیرند، این در حالی است که در کشور ما از ظرفیت های جامعه دانشگاهی به خوبی استفاده نشده و استان مرکزی نیز همین شرایط را دارد.

کریمی بیان کرد: حتی نمایندگان مجلس نیز برای ورود به مسائل و موضوعات مختلف و اظهار نظر در موضوعات نیازمند داشتن اطلاعات بروز و کافی هستند که یکی از راه های دسترسی به این اطلاعات، مراکز علمی و دانشگاهی است.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان مرکزی به شدت نیازمند مدیران توانمند از نظر علمی، مدیریتی و مسلط به امور اجرایی هستیم، خاطرنشان ساخت: وجود نظام مشارکتی در مدیریت یک مجموعه علمی می تواند باعث پیشرفت آن مجموعه شود، مجموعه های علمی و دانشگاهی باید با مشارکت تمامی فعالان آن، مدیریت شود و یکی از زمینه هایی که دانشگاه ها می توانند منابع مالی خود را تامین کنند، پژوهش و قراردادهای پژوهشی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حجم عظیم بیکاری فارغ التحصیلان باعث سرخوردگی و خالی شدن مراکز آموزش عالی شده در حالی که دانشگاه ها باتوجه به نیازهای روز کشور باید رویکردهای جدید پیش گیرند و تحول در آنها ایجاد شود.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش میزان ورودی مراکز علمی و دانشگاهی هم اکنون به چالشی جدی در کشور تبدیل شده و بایستی در راستای تامین اقتصادی واحدهای دانشگاهی تحول ایجاد و برنامه جدیدی اندیشیده شود.

کد خبر 4081471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha