۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۰۳

وزیربهداشت:

کلید ایجاد اعتماد به جوانان و خودباوری دردست سازمان صداوسیما است

کلید ایجاد اعتماد به جوانان و خودباوری دردست سازمان صداوسیما است

سنندج- وزیربهداشت، درمان و آموزش گفت: راه نجات کشور چیزی جز ایجاد اعتماد به جوانان وخود باوری نیست وکلیداین مهم هم در دست سازمان صداوسیما است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاضی زاده هاشمی پنج شنبه شب در اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها که در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزارشد، گفت:همه باورداریم تا مردم کرد و کردستان نخواستند نتوانستیم پیروزی های ارزشمند را در اوایل انقلاب در این منطقه بدست آوریم.

وی با اشاره به اینکه  سلامت حق طبیعی مردم بوده ودرکشورمان به استناد قانون اساسی حوکمت موظف به تامین آن است، بیان کرد: تمام دستگا های حاکمیت موظف به تامین سلامتی مردم هستند  و سازمان های  اثر گذاری هم چون  صداوسیما می تواند ارتقای  سلامتی مردم و تبیین آداب و رفتار و در کل فرهنگ سازی کمک فروانی کند.

وزیر بهداشت بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در دولت دوازدهم در راستای حفظ و ارتقای سلامتی مردم ایران گام های موثری برداریم.

قاضی زاده هاشمی مهمترین مشکل کشور در حوزه سلامت را سلامت روح و روان مردم خواند و افزود:  می طلبد هنرمندان، تولید کنندگان و مدیران ارشد و استانی سازمان صداو سیما  به این موضوع بیش از از گذشته اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه بحث امید ونشاط اجتماعی یکی از ضرورت های امروز جامعه ما است، اظهارداشت:  این مبحث همواره در طول چهار دهه گذشته مورد هدف دشمنان کشورمان بوده است لذا  برای مقابله با این اهداف بدخواهان باید  مردم  را به خاطر داشته هایی که در کشور داریم ولی هرچند کمتر به تصویر کشیدیم، امیدوار کنیم.

وی ادامه داد:  اگر دوز کارهای سیاسی خود را کمتر  و به بخش های اجتماعی و سلامت روح و روان مردم  بیشتر توجه کنیم بی شک شاهد  کاهش اسیب های  اجتماعی در جامعه مان خواهیم بود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه شایع ترین علل مرگ ایرانیان بیماری های قلبی و عروقی، افزایش وزن، بیماری های تنفسی، سرطان ها و تصادفات است، گفت: اگر در اتوبوس نیز هم چون هواپیما مردم آموخته بودند کمربند ببنندند و این امر هم کنترل و چک می شد بی شک شاهد مرگ و قطع عضو در تصادفات به ویژه تصادف اخیر دانش آموزان نخبه در کشورمان نبودیم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در دولت یازدهم بیش از ۴۰ مرکز آمبولانس هوایی برای نجات مادران باردار، نوزادان وتصادفات در کشور راه اندازی و میلیاردها تومان اعتبار در این راستا هزینه شد.

وی اضافه کرد: ولی متاسفانه در تصادفات هرروز و هرهفته به اندازه سقوط هواپیما در ایران، مردم جان خود را ازدست می دهند و بی شک صداوسیما در راستای کاهش آمار تصادفات می تواند نقش موثری داشته باشد.

 وی با بیان اینکه در فرهنگ سازی خود مراقبتی سازمان صداوسیما مهمترین وتاثیرگذارترین نقش را دارد، افزود:  امیدوارم این مسیری که توجه به استان ها به ویژه استان های کمتر توسعه  است همواره تداوم داشته باشد چراکه این روند منجر به کشف استعدادها و معرفی ظرفیت های هر منطقه می شود و این اقدام به نه تنها در سازمان صداوسیما بلکه در تمام ارکان اجرایی کشور باید دنبال شود.

وزیر بهداشت بر اعتماد به توانمندی جوانان تاکید کرد و گفت: مهمترین پروژه امنیتی کشور در اوایل انقلاب  به سردار رحیم صفوی واگذار شد که او در آن زمان حدود ۲۵ سال سن داشته است.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: بی شک امروز ما هم اگر به جوانان غیور و توانمند کشورمان اعتماد کنیم شاهد تحولات چشمیگری در کشورمان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: راه نجات کشور چیزی جز اعتمادوخود باوری نیست وکلیداین مهم هم در دست صداوسیما و جعبه جادویی تلویزیون است.

وی اظهارداشت: معرفی اقداماتی که دولت در حوزه های مختلف انجام می دهد  بخشی از نشاطی است که در مردم ایجاد می شود و صداوسیما می تواند به خوبی این مهم را انجام دهد.

کد خبر 4081496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha