۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛

طرح تعالی حج عملیاتی می شود

طرح تعالی حج عملیاتی می شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: طرح تعالی حج با افزودن مطالب و تجربیات جدید تکمیل و عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر بازنگری در همایش تحصیلکردگان و نخبگان کاروان های حج تمتع در حوزه حج و زیارت با هدف ارتقاء زیارت و استفاده از نیروی انسانی نخبه و تحصیلکرده را از سیاست های بعثه رهبرمعظم انقلاب ذکر کرد و افزود: در طول سال های گذشته کارهای فراوانی در این حوزه انجام شده است تا از فرصت حج و عمره بهترین بهره برداری صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر به پیام ها و اندیشه های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بعنوان اسناد بالادستی نگاه کنیم، می بینم که تا رسیدن به نقطه اوج فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت در ادامه نحوه انتخاب روحانیون، مدیران و عوامل کاروان ها را بیان کرد و با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در ارتباط با حمل و نقل، تغذیه، تدارکات، بهداشت و اسکان در حوزه حج گفت: در چند سال اخیر همکاری خوب بین بعثه و سازمان حج و زیارت موجب شده است برنامه ها به خوبی پیش رفته و وقفه ای در کارها ایجاد نشود.

سرپرست حجاج ایرانی انتشار بیش از هزار اثر ارزشمند آموزشی و پژوهشی در حوزه حج و زیارت را از دیگر دستاوردهای بعثه مقام معظم رهبری در سال های اخیر دانست و افزود: برای ارتقای سطح معلومات زائران و علاقمندان به این حوزه علاوه بر جلسات آموزشی کاروان ها، از طریق آموزش های متمرکز، آموزش های مجازی و نیز صدا و سیما کارهای ارزشمند و موثری انجام شده و آثار تالیف شده نیز روی سایت بعثه درا ختیار عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بحث دیپلماسی حج نیز در حوزه بین الملل مورد توجه جدی قرار گرفته است، اظهار داشت: در این حوزه علاوه بر ارتباط با بعثه های بیش از ۳۰ کشور دنیا، دوره های آموزشی برای برخی از آنان برگزار شده تا از تجارب جمهوری اسلامی ایران در حوزه حج بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه از حاضران خواست تا دریافت ها و تجربیات خود را از حضور در کنگره عظیم حج در اختیار بعثه مقام معظم رهبری قرار دهند تا در راستای استفاده بهینه و افزایش بهره وری در حج استفاده شود.

وی گفت: حج برای ایجاد تحول روحی و اخلاقی در انسان است و اگر این سفر معنوی زائر را متحول کند آن را به داخل کشور و اطرافیان خود نیز منتقل خواهد کرد.

براساس این گزارش، در ادامه این همایش چند نفر از حاضران که از اساتید دانشگاه های کشور بودند ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای حضور زائران ایرانی در حج امسال، نقطه نظرات خود را درباره ابعاد فلسفی، اجتماعی ، فرهنگی ، بهداشتی و خدمات رسانی حج بیان کردند و بر لزوم استفاده ازظرفیت عظیم حج در برقراری ارتباط با مسلمانان دیگر کشورها و تقویت وحدت درجهان اسلام تاکید کردند.

همچنین در این همایش حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانی با تاکید بر اینکه در برنامه ریزی ها مسائل اجرایی در خدمت مناسک حج بوده است، اظهار داشت: کارگزاران حج تلاش کرده اند در چارچوب قوانین و مقررات عربستان و ظرفیت هایی که وجود دارد، امور اجرایی را به سمت بهتر شدن هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ٣٠٠ هزار نفر از هموطنان کشورمان در نوبت تشرف به حج قرار دارند، افزود: از نظرات کارشناسی شما در کارگروه های تخصصی استفاده خواهد شد تا در حوزه برنامه ریزی کلان منسجم تر و منضبط تر عمل کنیم و برای خدمت رسانی به حجاج سال های آینده با کارایی بیشتر درصحنه عملیات حج حضور یابیم.

کد خبر 4081660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha