۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۱۴

امام جمعه یزد:

مسلمان‌کشی در میانمار نشان از پوچ بودن ادعاهای حقوق بشری است

مسلمان‌کشی در میانمار نشان از پوچ بودن ادعاهای حقوق بشری است

یزد ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: امروز در حالی شاهد مسلمان کشی در میانمار هستیم که مدعیان حقوق بشر سکوت کرده‌اند و این سکوت به معنای پوچ بودن ادعاهای آنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با محکوم کردن کشتار مسلمانان در میانمار اظهار داشت: متاسفانه امروز شاهدیم که مسلمانان بی‌دفاع میانمار در سکوت مجامع بین‌المللی کشته می‌شوند و هیچکس هم کاری انجام نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: عجیب است که در برابر این فجایع کسی گلایه‌ای از نقض حقوق بشر ندارد و این کشتارها همچنان در سکوت مدعیان حقوق بشر ادامه می‌یابد.

امام جمعه یزد بیان کرد: مسلمانان باید همواره مراقب باشند و فریب فتنه‌ها را نخورند همچنین عملکرد آنها به گونه ای نباشد که دشمنان بتوانند بین آنها تفرقه انداخته و با حیله‌گری اینگونه مسلمانان را در جای‌جای جهان از بین ببرند.

ناصری تصریح کرد: دشمنان از اسلام هراس دارند بنابراین تلاش می‌کنند که اسلام و مسلمین نباشند و دنیا تنها عرصه یکه‌تازی آنها باشد اما تا هنگامی که ما با یکدگیر اتحاد داشته باشیم، در دستیابی به این هدف شوم خود هرگز موفق نخواهند بود و به طور قطع مسلمین می توانند با اتحاد و همبستگی در برابر فتنه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرار رسیدن ۱۷ شهریور و سالروز فجایع جمعه خونین اظهار داشت: آمریکایی‌ها به شاه دستور داده بودند که برای سرکوب انقلاب آنقدر افراد را بکشند تا فضا آرام شود و فاجعه کشتار ۱۷ شهریور نیز بر این اساس رخ داد و این روز در واقع یکی از روزهای تاریک قبل از انقلاب است.

خطیب جمعه یزد خاطرنشان کرد: در ۱۷ شهریور، فداکاری زنان در حالی که فرزندان خود را در آغوش داشتند و اقشار دیگری که به صحنه آمدند و انقلاب را یاری کردند، فراموش نشدنی است و اکنون نیز باید مواظب باشیم تا ثمره خون این افراد به هدر نرود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید سعید غدیرخم بیان کرد: غدیر به وجود آمد تا راه رسالت معطل نماند و احکام خدا به طور کامل اجرا شود.

وی تصریح کرد: افرادی که نقش هدایتگری مردم را بر عهده می گیرند، باید به گونه ای عمل کنند که عملکرد آنها سبب گمراهی مردم نشود ضمن اینکه آنها باید نماینده و رساننده احکام الهی باشند و روشن است که هر کسی نمی تواند رهبر مردم باشد و این طریق را طی کند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: افرادی که خوی ریاست طلبی و جاه طلبی داشته باشند، نمی توانند انسانها را هدایت کنند به همین دلیل پیامبر اکرم (ص) در روز غدیرخم حضرت علی (ع) را که دارای تقوی و معرفت و خداترسی بود به مردم معرفی کرد اما متاسفانه عده ای باور نکردند و باعث شدند حضرت علی (ع) بیش از ۲۵ سال مظلومانه همه ناملایمات را تحمل کند.

ناصری با اشاره به اینکه امروز نیز عده‌ای همین تفکرات را در سر می‌پرورانند، افزود: اکنون باید اتحاد و همبستگی و همدلی خود را حفظ کرده و در راستای رسیدن به کمال الهی و سرمنزل مقصود تحت امر ولی امر مسلمین حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز سینما از نمایش برخی تئاترها و فیلم‌ها انتقاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد نظارتی روی برخی نمایش‌ها نیست.

ناصری در مورد سینما نیز بیان کرد: تولیدات سینما باید به نحوی باشد که ترویج دهنده سبک زندگی اسلامی باشد نه اینکه با تولید برخی آثار سعی در ترویج تجمل گرایی و فساد و ... شود.

کد خبر 4081774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha