۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۴۶

آیت الله خاتمی در جمع مردم دماوند:

دشمن درصدد تضعیف ولایت است/تاکید بر مشروعیت خدایی ولایت

دشمن درصدد تضعیف ولایت است/تاکید بر مشروعیت خدایی ولایت

دماوند- عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر مشروعیت الهی ولایت، گفت: دشمن درصدد سایش و تضعیف ولایت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی، شامگاه جمعه، در جشن بزرگ عید ولایت شهرستان دماوند، که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت بزرگداشت حادثه غدیر به عنوان یک حادثه بزرگ و تاریخی در جهان اسلام، گفت: حوادث تاریخی اسلام به دنبال یکدیگر آمده و تکمیل کننده هم هستند.

وی افزود: امشب با صدای بلند ولایت امیرالمومنین(ع) را باید فریاد بزنیدتا شب اول قبر نامتان در لیست مداحان حضرت علی(ع) باشد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم تربیت طلاب جوان در دماوند، گفت: علمای بسیاری در گذشته بین ما بودند، که امروز نیستند، باید طلاب جوان را تربیت کنیم تا نیازهای فرهنگی شهرستان دماوند را حل کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام مدیون چهار حادثه بعثت پیامبر گرامی اسلام، عید بزرگ غدیر، عاشورا و مهدویت است.

وی گفت: اگر غدیر نبود، بعثت ناقص بود، رسالت با غدیر تکمیل شد.

خاتمی اظهار داشت: اگر عاشورا نبود، نه از غدیر خبری بود و نه از غدیریون، اسلام و انقلاب اسلامی مدیون نهضت عاشورا و امام حسین(ع) است.

امام جمعه موقت تهران گفت: بر بزرگداشت هر ۴ حادثه تاکیدهای فراوانی شده است، در حادثه عاشورا همه اهل بیت(ع) و زمین و زمان عزادارند و بسیار سفارش شده که در عید غدیر نیز به بهترین نحو شیعیان به شادی و شور بپردازند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: از روایات استفاده می شود که همان شور عزاداری عاشورا، در عید غدیر باید شور و شوق و شادی باشد.

وی تاکید کرد: البته متاسفانه برخی افراد شادی را تحریف می کنند، می گویند بگذارید شاد باشیم و هرکاری دلمان خواست بکنیم، خیر، این شادی نیست، تحریف شادی است.

خاتمی سپس به بیان آداب مورد سفارش عید غدیر پرداخت و گفت: در روز عید غدیر باید آراسته بود، نظیف ترین لباس ها را بپوشید، مانند همان رسم نوروز.
بهترین عطر را در عید غدیر بزنید و به دیدار بزرگ ترها و پدر و مادر بروید.

وی گفت: در روز عید غدیر باید مهر بورزیم و خشم نباشد چرا که مومن شادی صادر می کند و روز عید غدیر روز تبسم است و در این روز اگر می توانیم مومنی را شاد کنیم و خاطره شیرین غدیر را ماندگار کنیم.

خاتمی با بیان اینکه امام رضا می فرمودند که غم هارا باید از بین برد افزود: باید به دیدن سادات رفت و عیدی بدهند و بزرگترها به کوچکتر ها بدهند و صلوات بفرستند، روز عید غدیر روز سور دادن است و مثل این است که انبیا مرسل و غیر مرسل را سور می دهند.

امام جمعه موقت تهران افزود: روز عید غدیر لازم است که اجتماع داشته باشیم و مجالس علی برگزار کنیم، و گفته اند همانظور که این روز، روز تولی است روز تبری نیز می باشد.

وی افزود: شیعه فقط شیعه گریه نیست، باید کارهای روز عید غدیر، گسترده تر شود،قصه غدیر و عاشورا، قصه یک اتفاق نیست، قصه یک جریان است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایشی از امام راحل، گفت: غدیر باید همیشگی باشد، غدیر یک جریان است.

وی گفت: غدیر می گوید، در زمان امام(ره) سرباز ولایت بودیم، بعد از امام نیز باید سرباز ولی زمان باشیم.

خاتمی با بیان این که باید در ولایتمداری افرادی که بعد از امام(ره) با ولایت زاویه گرفتند، شک کرد، افزود: کسانی که با نظام و ولایت‌اند هرگز دروغ نمی‌گویند و از دشمن تبری می‌جویند، کسی که می‌گوید ارادتمند نظام و رهبری است و از فتنه‌گر بدش نیاید، دروغگویی بیش نیست.

وی تاکید کرد: ولایتمداری باید همیشگی باشد و بیعت مدام با ولایت داشت، حضور مردم در بیش از ۳۰ انتخابات و نیز راهپیمایی های ۲۲ بهمن، روز قدس و ....یعنی بیعت دائم با ولی، تولی بی تبری تولی نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: همان طور که ابراز ادب به ولایت است، ابراز تبری از دشمنان ولایت باشد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کابینه دوازدهم اشاره کرد و گفت: زمانی که آقا فتنه را خط قرمز نظام می دانند، پیرو ولایت باید خط قرمزها را رعایت کند.

خاتمی اضافه کرد: برخی از مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل بدشان می آید و ادعای ولایتمداری دارند، این ها دروغ می گویند، تبری این افراد ضعیف است.

عضو مجلس خبرگان رهبری مشروعیت مردم را الهی دانست و گفت: حکومت خادم مردم است، در روز عید غدیر گفته نشد، که علی(ع) کاندیدا است و به او رای دهید، بیان شد که علی(ع) ولی است و بروید با علی بیعت کنید.

وی گفت: امروز هم مشروعیت ولایت خدایی است،  همه باید هوشیار باشیم، سایش ولایت و کاستن از نفوذ ولایت از ابتدای انقلاب اسلامی در برنامه های دشمنان بود.

خاتمی افزود: یک نمونه آن فتنه ۸۸ بود، آقا فرمودند به صندوق رای تمکین کنید، راهپیمایی خیابانی نکنید، اما بیانیه تجمع دادند.

وی تاکید کرد: همیشه باید مراقب بود که تضعیف ولایت تضعیف انقلاب است.

کد خبر 4081879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha