۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۳۲

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد:

۶۰۰ مدرسه در استان یزد میزبان اتباع افغانستانی است

۶۰۰ مدرسه در استان یزد میزبان اتباع افغانستانی است

یزد ـ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد گفت: در حال حاضر ۶۰۰ مدرسه در استان یزد میزبان مهاجران خارجی به ویژه اتباع افغانستانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین رادمنش امروز در جلسه مسئولان حوزه آموزش و بهداشت استان یزد با معاون سفیر بریتانیا در ایران اظهار داشت: علاوه بر ۶۰۰ مدرسه ای که در اختیار اتباع خارجی است، ۳۲ مدرسه مدرسه نیز برای آنها به طور اختصاصی در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در سال تحصیلی گذشته از مجموع ۲۱۴ هزار دانش آموز استان یزد، ۱۲ هزار نفر دانش آموز اتباع و امسال نیز ۱۵ هزار نفر دانش آموز اتباع افغانستانی هستند.

رادمنش با اشاره به اینکه علاوه بر افزایش آمار اتباع خارجی در مدارس به ویژه در مقطع ابتدایی، آمار مهاجران ایرانی نیز در یزد افزایش یافته است، بیان کرد: سال گذشته خیران استان یزد ۲۳ مدرسه احداث کردند یعنی هر ماه دو مدرسه در استان یزد احداث شده اما این تعداد باز هم پاسخگوی آمار دانش آموزان در دوره ابتدایی نیست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد، یکی از چالش‌های دانش آموزان ابتدایی اتباع خارجی در یزد را آمار بالای مردودی آنها دانست و افزود: این امر نگران کننده است و لازم است در بحث پیش دبستانی سرمایه گذاری شود تا با تقویت پایه علمی، شاهد کاهش آمار مردودی در این مقطع باشیم.

وی با اشاره به مشکلات تغذیه در بین دانش آموزان اتباع، مشکلات کمبود نیرو و ... افزود: با توجه به اینکه حوزه آموزش و پرورش یزد به شدت درگیر مهاجران خارجی است، لازم است مجامع بین المللی تدابیر ویژه ای برای کمک به کشور به ویژه استانهایی نظیر یزد داشته باشند.

کد خبر 4083380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha