۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۲۵

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی :

حال ناخوش تعاونی های خراسان جنوبی/خط اعتباری ویژه اختصاص یابد

حال ناخوش تعاونی های خراسان جنوبی/خط اعتباری ویژه اختصاص یابد

بیرجند- دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت تعاونی ها در استان مناسب نیست، گفت: خط ویژه اعتباری با تسهیلات کم بهره برای تعاونی ها در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون خراسان جنوبی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان برگزار و بر حل مشکلات تعاونی ها  استان تأکید شد.

در این جلسه که مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان و معاونین وی حضور نداشتند  دبیر و عضو هئیت رئیسه اتاق تعاون خراسان جنوبی با گلایه از نادیده گرفتن بخش تعاون گفت:وضعیت تعاونی ها در استان مناسب نیست و همکاری بیشتر مسئولین را می طلبد.

غلامحسین جهانی با اشاره به مشکلات تعاونی ها افزود:لایحه اصلاح قانون تعاون که بدون نظر خواهی و هماهنگی اتاق تعاون به مجلس شورای اسلامی رفته اگر به تصویب مجلس برسد وضعیت تعاون را  بدتر خواهد کرد.

وی گفت: خواسته اتاق تعاون از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که حتما نظر اتاق تعاون را بگیرند و بعد تصویب نمایند.

وی اشاره به مشکلات مالیات بر ارزش افزوده که در تعاونی ها بسیار وجود دارد افزود:تنها تعاونی های متعارف کاهش ۲۵ درصد از نرخ مالیات برخوردار هستند و مزیت های خوبی در حوزه تعاون وجود ندارد و انتظار اتاق تعاون این است که عدالت مالیاتی اجرا شود.

جهانی با بیان اینکه واگذاری اصل ۴۴ در تعاون وجود نداشته و خواست این اصل مدنظر قرار گیرد، عنوان کرد:اتاق تعاون استان ، پیشنهادات کارشناسی خود را در خصوص حذف دریافت های اضافی از تعاونی ها در راستای اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به نمایندگان محترم مجلس شواری اسلامی ارائه نموده است.

عضو هئیت رئیسه اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه معافیت بیمه در اتاق تعاون وجود ندارد از نمایندگان مجلس خواست به این موضوع بیشتر توجه نمایند تا جذب سرمایه گذاری بیشتری در حوزه تعاون داشته باشیم.

جهانی در ادامه به مشکلات سود تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: در حوزه تسهلات بانکی سود تسهیلات ۱۸ درصد می باشد که با این سود هیچ تعاونی نمی تواند فعالیت نماید و نیاز است یک خط ویژه اعتباری با تسهیلات سود پایین برای تعاونی ها در نظر گرفته شود.

کد خبر 4084357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha