۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۵۰

نماینده مردم زیرکوه و قاین در مجلس شورای اسلامی:

صدور کارت پیله وری حاصلی برای مرزنشینان خراسان جنوبی نداشت

صدور کارت پیله وری حاصلی برای مرزنشینان خراسان جنوبی نداشت

بیرجند- نماینده مردم زیرکوه و قاین در مجلس گفت: کارت پیله وری برای مرزنشینان صادر شد اما هیچ نتیجه ای در بر نداشت و از ظرفیت های موجود در استان استفاده مطلوبی نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد فلاحتی عصر دوشنبه در دیدار با اعضای اتاق تعاون استان اظهارکرد: تجربه ای که از تعاونی‌ها حداقل در خراسان جنوبی داریم مثبت نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از تعاونی‌ها نتایج خوبی نداشتند تاثیرات منفی در اذهان مردم ایجاد کرده‌اند، گفت: با اینکه تعاونی های موفق بسیاری در حوزه مسکن و کشاورزی و غیره وجود دارد که باید حمایت شوند.

فلاحتی با اشاره به مشکلات تعاونی مرزنشینان،افزود: کارت پیله وری برای مرزنشینان صادر شد اما هیچ نتیجه ای در بر نداشت و از ظرفیت های موجود در استان استفاده مطلوبی نکرده‌ایم.

نماینده مردم زیرکوه و قائنات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف توسعه ملی گفت: یکی از اهداف ما در مجلس شورای اسلامی این است که وابستگی کشور به نفت قطع شود و شرکت های تعاونی از راه های دیگر فعال شوند.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده افزود: باید مشکلات با نظریه کارشناسی ارائه شود و آنچه در مجلس قابل بررسی است، پیگیری و بررسی خواهد شد و به دنبال راهکار و ارتقا منزلت و سودهی تعاونی‌ها باشیم.

نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار توجه ویژه به تعاونی‌ها شد و افزود: نگاه به تعاون تنها یک نگاه اقتصادی نبوده و اگر نگاهی اجتماعی و فرهنگی به آن داشته باشیم اثر بخشی تعاون در جامعه بیشتر خواهد شد.

وی خواستار رفع مشکلات تعاونی های مرزنشین شد و عنوان کرد: نگاه مثبت به پدیده ایجاد تعاونی‌ها می‌تواند سبب رشد و توسعه اقتصاد ملی شود و بخش تعاون می‌تواند کمک موثری به رفع معضل بیکاری داشته باشد.

نظر افضلی با اشاره به این موضوع که تعاون جایگاه قانونی بلندی دارد اما نتوانسته است جایگاه اقتصادی خود را بدست آورد، اظهار کرد: رشد اقتصادی، فقرزدایی، اشتغال مولد، یکپارچگی اجتماعی، تقویت کارآفرینی و مدیریت، تمرکز سرمایه‌های کوچک در قالب سرمایه‌های متوسط و کلان تنها بخشی از اهداف شکل‌گیری بخش تعاون است که در قوانین مربوط به شکل‌گیری این بخش مورد تاکید قرار گرفته است و اکنون نیز باید مشکلا تعاونی در هر سطحی که است برطرف شود.

اکبری رادنماینده دفترجذب وحمایت ازسرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی نیزبا اشاره به نقش تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال و تولید بررفع مشکلات آنان تاکیدکرد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده توسط تعاونگران مشکلات را به دو بخش مربوط دولت و مجلس دانست وگفت: مشکلات وخلاهای قانونی باید توسط خود تعاونی‌ها جمع بندی وضمن ارائه راهکارها به استانداری و نمایندگان مجلس اعلام کنند.

وی با اشاره به همراهی و حمایت دولت در حوزه تعاون افزود: اتاق تعاون استان بایستی اتاق فکرمجموعه تشکل‌های وابسته باشند و دراین راستا باید قوانین مزاحم شناسایی احصا و برای رفع آن به مراجع ذیصلاح ارسال شود.

کد خبر 4084395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha