۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۰۰

رئیس سازمان بهزیستی عنوان کرد؛

شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل تهرانی/تشکیل کمپین قلب مهربان

شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل تهرانی/تشکیل کمپین قلب مهربان

رئیس سازمان بهزیستی از شناسایی ۲۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل در تهران خبر داد و گفت: کمپین قلب مهربان برای کمک به این کودکان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم رونمایی از کمپین قلب مهربان گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، این کمپین در آستانه آغاز مدارس برای کمک به دانش آموزان نیازمندی که به دلایل مختلفی مانند نداشتن سرپرست و یا بدسرپرست بودن تحت پوشش بهزیستی هستند و همچنین کودکان بازمانده از تحصیل نیازمند لوازم التحریر و پوشاک تشکیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر برخی از خانواده ها به دلیل نیاز مالی و محرومیت امکان فرستادن کودکانشان را به مدرسه ندارند و به همین دلیل ما سعی کرده ایم با طرح و برنامه های مختلف مشکل آنها را رفع کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی از جلسه با شهردار تهران خبر داد و اظهار داشت: ساعاتی قبل با نجفی جلسه ای داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت های بهزیستی و شهرداری در جهت حمایت از کودکان کار و خیابان استفاده کنیم.

به گفته بندپی، براساس آماری که در سه ماهه اول سال جمع آوری شده ۳۲۷ هزار کودک تهرانی از تحصیل بازمانده اند که سعی داریم با حمایت های خود امکان تحصیل مجدد آنها را فراهم کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه از میان ۴۰۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کل کشور ۱۷ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان هستند تصریح کرد: با افزایش اعتماد در میان شهروندان و مشارکت آنها در کارهای خیر و کمک به نیازمندان می توانیم زمینه بازگشت این کودکان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمپین قلب مهربان می تواند در راستای گسترش خیر جمعی در جامعه نقش موثری داشته باشد تأکید کرد: همچنین می توانیم با راه اندازی این کمپین از بروز سوءاستفاده های مالی از کودکان کار جلوگیری کنیم.

کد خبر 4084951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha