۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۲۷

استاندار یزد:

توسعه رشته های دانشگاهی یزد بر اساس نیازهای شغلی استان باشد

توسعه رشته های دانشگاهی یزد بر اساس نیازهای شغلی استان باشد

یزد ـ استاندار یزد خواستار توجه به بحث توسعه رشته های دانشگاهی در یزد شد و گفت: توسعه رشته ها بر اساس نیازهای شغلی استان و تقاضامحور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان یزد با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای دانشگاه های استان یزد اظهار داشت: رشد جمعیت دانشجویی به نحوی است که به طور قطع اگر برنامه ریزی درستی انجام نشود، در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی عنوان کرد: طی سالهای اخیر آمار داوطلبان کنکور کاهش یافته و از سوی دیگر ظرفیت دانشگاه ها نیز افزایش یافته به نحوی که ۴۵ مرکز دانشگاهی استان یزد امروز به ۶۹ واحد رسیده است.

میرمحمدی ادامه داد: باید یک اقدام مطالعاتی در مورد آمار پشت کنکوری ها، مراکز دانشگاهی، رشته های تحصیلی و ... انجام شود تا بتوان برای سالهای آتی برنامه ریزی درست انجام داد.

استاندار یزد تصریح کرد: امروز بسیاری از رشته هایی که در دانشگاه ها سالانه صدها فارغ التحصیل تحویل جامعه می دهند، کارایی چندانی ندارد و این امر هر سال بر آمار فارغ التحصیلان بیکار می افزاید.

وی بر لزوم نیازسنجی و تقاضامحوری همچنین توجه به نیازهای شغلی استان یزد در توسعه رشته های تحصیلی تاکید کرد.

میرمحمدی همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از بخش عمده ای ظرفیت های موجود در دانشگاه های یزد اظهار داشت: به این منظور باید شرایط برای جذب دانشجویان خارجی به دانشگاه های یزد فراهم شود.

استاندار یزد تصریح کرد: باید جاذبه هایی در دانشگاه های یزد فراهم شود که با معرفی این جاذبه ها بتوانیم بر آمار جذب دانشجویان خارجی بیفزاییم.

وی تاکید کرد: همچنین لازم است در دانشگاه ها شرایطی فراهم شود که فرهنگ ایرانی اسلامی به دانشجویان خارجی منتقل شود زیرا در صورتی که این اقدام درست و ریشه ای انجام شود، هر یک از دانشجویان خارجی می توانند سفیران فرهنگی کشور ما در کشور خودشان باشند.

کد خبر 4085584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha