۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲

تعداد بازداشتی ها از مرز ۵۰ نفر گذشت

موج بازداشت چهره‌های دانشگاهی و مذهبی در عربستان بالا گرفت

موج بازداشت چهره‌های دانشگاهی و مذهبی در عربستان بالا گرفت

موج بازداشت اساتید دانشگاه، مبلغان مذهبی و تحلیلگران اقتصادی در عربستان بالا گرفته و بر اساس گزارش ها تا کنون بیش از ۵۰ نفر بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  العربی الجدید، عربستان برای سومین روز متوالی تعدادی از اساتید دانشگاه ها، تحلیلگران اقتصادی و مبلغان مذهبی نزدیک به جریان های اسلامی در این کشور را بازداشت می کند.

یکی از اتهام های این افراد سکوت در برابر قطر و عدم مشارکت در موج رسانه ای علیه دوحه بعد از بحران کشورهای عربی با قطر است.

سازمان حقوق بشری «القسط» در عربستان اعلام کرده تا کنون عصام الزامل نویسنده و تحلیلگر مسائل اقتصادی، عبدالله المالکی تحلیلگر اسلامی، حمود العمری پژوهشگر مسائل دینی، ولید الهویرینی پژوهشگر مسائل اسلامی و مصطفی حسن تحلیلگر مسائل دینی بازداشت شده اند. 

بر اساس این خبر فهد السنیدی مجری شبکه المجد، غرم البیشی مبلغ دینی در گارد ملی عربستان و از افراد نزدیک به مسئولان سعودی، خالد المهاوش استاد دانشگاه ودیگر اساتیدی چون محمد الهبدان، محمد الخضیری، عبدالمحسن الاحمد، ابراهیم الحارثی، محمد الشنار، علی با دحدح و عادل بانعم بازداشت شده و تعداد افراد بازداشتی از مرز ۵۰ نفر گذشته است.

موج بازداشت شخصیت های فرهنگی، علمی و مذهبی در عربستان با بسته شدن حساب های کاربری شمار زیادی از تحلیلگران و کارشناسان سعودی همراه شده که از بیم دچار شدن به سرنوشت چهره های فرهنگی دیگر حساب های کاربری خود را در فضای مجازی مسدود کرده اند.

العربی الجدید گزارش داده اقدامات سرکوبگرانه علیه جریان «الصحوه الاسلامی» که تنها مانع بر سر راه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای رسیدن به تخت پادشاهی است ادامه خواهد داشت.
بر اساس این خبر دولت عربستان چند زن پژوهشگر از جمله رقیه المحارب و نوره الشنار را نیز احضار کرده اند.

منابع آگاه گزارش داده اند عربستان بنا دارد تحت عنوان «پاکسازی فرهنگی» دست کم ۲۵۰ استاد دانشگاه را از هیأت های علمی دانشگاه های این کشور اخراج کند.

دولت عربستان پیشتر اعلام کرده بود افرادی که بازداشت کرده با کشورهای خارجی به منظور اقدام علیه امنیت ملی عربستان همکاری کرده و مبالغ مالی از آن کشورها دریافت کرده اند به این ترتیب انتظار می رود این افراد با اتهام جاسوسی و همکاری با کشورهای خارجی و گروه اخوان المسلمین که فعالیتشان در عربستان ممنوع است مواجه شوند. عربستان گروه اخوان المسلمین را وابسته به قطر و گروهی تروریستی می داند.

کد خبر 4086058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha