۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۴

رئیس دبیرخانه کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی:

خروج سالانه ۴۵ هزار نفر از چرخه حمایت در دستور کار بهزیستی است

خروج سالانه ۴۵ هزار نفر از چرخه حمایت  در دستور کار بهزیستی است

زنجان-رئیس دبیرخانه کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی دستگاه توانمندساز است و خروج سالانه ۴۵ هزار نفر از چرخه حمایت را در دستور کار خود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز کاشی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: وظیفه سازمان  بهزیستی ارائه راهبرد و رهنمودها در راستای تسهیل‌گری اشتغال است و زنان سرپرست خانوار، فرزندان بدسرپرست ،زنان در معرض آسیب و  افراد آسیب دیده جزو جامعه هدف بهزیستی هستند. 

وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی وظیفه دارد که به عنوان واحد پشتیبان به این قشر خدمت‌رسانی کند ومنابع مالی سازمان با نیازهای جامعه امروز متناسب نیست و مشارکت‌های مردمی راهکاری است که می‌تواند منتج به تقویت منابع شود. 

رئیس دبیرخانه کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی دستگاه توانمندساز است و سالانه ۴۵ هزار نفر از چرخه حمایت  بهزیستی خارج می شوند و ۵۵ درصد از آنها را معلولان تشکیل می‌دهند.

کاشی تاکید کرد: مددجویان به توانمندسازی کلی نیاز دارند و موضوع اشتغال مهم است و لی متاسفانه سالانه ۲۰ درصد از افرادی که از چرخه حمایت خارج شده‌اند، دچار ریزش شغلی شده و به چرخه بهزیستی باز می گردند که علت و عواملی دارد. 

وی افزود: در حوزه اشتغال، سالانه  ۲۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی قرار می‌گیرند وطی سال گذشته۲۴۰ نفر بر اساس قانون ۳ درصدی استخدام معلولان جذب دستگاه‌های دولتی شدند.

رئیس دبیرخانه کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی ابراز کرد: مشوق‌های حمایتی بیمه‌ای، یارانه ارتقای کارایی معلولان و تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی از مشوق‌های حمایتی سازمان در راستای تسهیل اشتغال جامعه هدف است و منابع اعتباری انقباضی بوده و به هیچ وجه هماهنگی با نیاز این سازمان نداشته و بر کمک‌های مردمی تاکید می‌شود.

وی مشوق‌های بیمه‌ای، ارتقای کارایی معلولان و تسهیلات و وام‌های اشتغال را از جمله طرح‌های پیش‌بینی شده برای اشتغال مددجویان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات به دو صورت کارفرمایی و خود اشتغالی ارائه می‌شود.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی یاد آورشد:سازمان بهزیستی توانایی و نیازهای فردی جامعه هدف را شناسایی و نیازهای اولیه آنان را رفع  کرده و پس از این مراحل نسبت به آموزش شغلی مددجویان اقدام می کند و آموزش مهارت ۱۰ گانه زندگی، مهارت کسب و کار و مهارت شغلی به معلولان ارائه می‌شود و افراد براساس توانایی و مهارت خود به کارفرمایان معرفی می‌شوند و هر سال بانک مرکزی بر اساس تعهدات شغلی استان‌ها، سهم بانک‌های عامل را تعیین و ابلاغ می‌کند. 

رئیس دبیرخانه کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی  به ارائه تسهیلات اشاره  کردو افزود: ارائه تسهیلات مشروط بر این است که مددجو مراحل شغلی را طی کند و سازمان بهزیستی به منظور تثبیت شغل فرد، سهم بیمه خویش فرمایی را به میزان ۲۳ درصد از حداقل حقوق سالیانه و تا ۵ سال پرداخت می‌کند. 

کاشی  یاد آورشد: کارفرمایانی که نیروهای خود را از جامعه هدف بهزیستی جذب می کنند می‌توانند از مشوق‌های حق بیمه  استفاده کرده و به این صورت که سازمان تا ۵ سال، سهم بیمه کارفرما را به میزان ۲۳ درصد از حداقل حقوق سالیانه پرداخت می‌کند. 

وی در خصوص یارانه ارتقای کارایی معلولان گفت: سازمان سالانه ۱۰ تا ۵۰ درصد از حداقل حقوق قانون کار را تا ۵ سال به کارفرمایانی که نیروهای خود را از بین معلولان شدید و خیلی شدید انتخاب می‌کنند، پرداخت می‌کند و کارفرمایان در صورت به کارگیری نیرو از جامعه هدف بهزیستی، می‌توانند به ازای هر نفر ۲۰ میلیون تومان و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت کنند.

کد خبر 4086390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha