۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۳۱

اخبار بحرین؛

وخامت حال زندانیان بحرینی اعتصاب کننده

وخامت حال زندانیان بحرینی اعتصاب کننده

منابع بحرینی از وخامت حال برخی زندانیانی که در زندان مرکزی «جَو» دست به اعتصاب غذا زده اند، خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های بحرینی، احمد الصفار عضو یک مرکز حقوق بشری بحرینی اعلام کرد: اخباری درباره برخورد بد با زندانیانی که به اعتصاب غذا دست زده اند وجود دارد و اینکه آب را به آنها نمی دهند و در مقابل دیدگان این زندانیان، زندانبانان آب را بر روی زمین می ریزند.

وی تاکید کرد: مسئولان زندان جو با اعزام برخی از زندانیانی که نیاز به درمانی فوری دارند مخالفت می ورزند و زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

الصفار گفت: تعدادی از افرادی که دست به اعتصاب غذا زده اند مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و اینکه آنها از تماس تلفنی منع شده و به خواسته های زندانیان توجهی نمی شود.

از سوی دیگر برخی منابع آگاه اعلام کردند که زندانبانان برخی از زندانیان را جدا کرده اند و به آنها آب نمی دهند. برخی به حالت اغماء رفته اند.

این منابع به حضور برخی مسئولان وزارت کشور آل خلیفه در زندان برای مجبور کردن زندانیان به شکستن اعتصاب غذای خود اشاره کردند.

منابع مذکور خواسته های اعتصاب کنندگان را توقف شکنجه و رفتار بدر با زندانیان، فراهم آمدن امکان درمان لازم زندانیان بیمار، گشودن مسجد برای نماز و اقامه فرایض، ایجاد اتاق ملاقات و برداشتن مانع شیشه ای، فراهم شدن آب ولرم در سرویس های بهداشتی، بهبود وضعیت غذا، گشودن سلول ها از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب و اجازه به زندانیان برای خرید اقلام.

این منابع به وخامت حال برخی زندانیان در زندان مرکزی جو و نگرانی خانواده زندانیان اشاره کردند.

کد خبر 4086394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha