۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶

استاندار مازندران:

لزوم رفع موانع تجاری مازندران - روسیه/ صادرات ۱۸۰ درصد رشد یافت

لزوم رفع موانع تجاری مازندران - روسیه/ صادرات ۱۸۰ درصد رشد یافت

ساری - استاندار مازندران بر لزوم رفع موانع تجارت بین مازندران و روسیه تاکید کرد و با توجه به ظرفیت های موجود خواستار توسعه مناسبات شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار صبح شنبه در دیدار با سفیر روسیه در ایران با اشاره به استعدادهای و ظرفیت های خوب برای توسعه مناسبات بین ایران و روسیه بر لزوم توسعه همکاری های اقتصادی تاکید کرد و گفت: در این راستا چندین بار استاندار آستراخان به مازندران سفر کرده و تلاشهای خوبی برای توسعه مناسبات صورت گرفته است.

وی به برگزاری نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران در روسیه اشاره و اضافه کرد: استقبال از این نمایشگاه خوب و مطلوب بود ولی باید پیوند و همکاری بین بخش خصوصی دو کشور تسهیل تر شود.

وی با عنوان اینکه جاذبه های خوبی بین دو منطقه وجود دارد، افزود: مازندران در برخی زمینه ها از جمله کشاورزی در کشور سرامد است و ظرفیت های خوب و مثبتی دارد و باید در زمینه صادرات محصولات و همکاری های دوجانبه در این بخش تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار مازندران خواستار رفع موانع فراروی صادرات بین دو منطقه شد و تصریح کرد: باید اشکالات و ایرادات موجود در حوزه های مختلف از جمله گردشگری برطف شود.

فلاح جلودار با اظهار اینکه سالانه شمار زیادی برای گردشگری به مازندران و روسیه سفر می کنند خواهان تسهیل و رفع موانع فراروی و لغو روادید شد و گفت: این سفرها سبب آشنایی و شناخت بیشتر از ظرفیت های دو کشور خواهد شد و ما نیز تسهیلاتی برای گردشگران ایجاد خواهیم کرد.

 محمد محمدپور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز از افزایش ۱۸۰ درصدی صادرات محصولات از مازنردان به روسیه خبر داد و خواستار لغو ویزای تجاری در کنار گردشگری شد.

وی انتقال پول و ارز را از جمله مشکلات تجاری بین دو کشور بیان کرد و با اشاره به ترسیم نقشه راه تجارت بین ایران و روسیه خواستار ترسیم و برش استانی این نقشه راه شد.

محمدپور همچنین ابلاغ به صفرشدن تعرفه واردات مرکبات مازندران به روسیه شد.

کد خبر 4088188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha