۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۴۴

امام جمعه مشهد عنوان کرد؛

استفاده از افراد متدین و بادغدغه در حوزه امربه معروف ونهی از منکر

استفاده از افراد متدین و بادغدغه در حوزه امربه معروف ونهی از منکر

مشهد -امام جمعه مشهد گفت: برای انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکرباید از افراد متدین و دغدغه مند استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با مسئولان ستادهای امربه معروف و نهی ازمنکر خراسان رضوی در مشهد اظهارکرد: برای امربه معروف و نهی از منکر قانون خوبی تصویب شده است اما نباید منتظر نیرو و بودجه بود بلکه باید از ظرفیت افراد دغدغه مند و متدین برای انجام این فریضه الهی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ نشان می دهد همواره اسلام با چنگ و دندان و مبارزه حفظ شده و توکل بر خدا رمز موفقیت بوده است به همین دلیل باید با نیت الهی و اخلاص در عمل، به حوزه امربه معروف و نهی از منکر ورود یافت و به نتیجه مورد نظر رسید.

وی افزود: انجام امور شرعی مانند نماز خواندن و روزه گرفتن نیاز به تهیه قانون و سرفصل مشخصی ندارد بلکه این امور وظیفه هر مسلمانی است که این مهم در خصوص امربه معروف و نهی ازمنکر نیز صادق است.

امام جمعه مشهد بیان کرد:برخی موضوعات دینی مانند امربه معروف و نهی از منکر جنبه اجتماعی دارند و باید از همه ظرفیت ها و امکانات برای عمل کردن به این فریضه استفاده شود.باید توجه داشت امربه معروف و نهی از منکر تکلیفی بر گردن همه مردم است و اگر به این موضوع بی اهمیت باشیم مسئول هستیم.

علم الهدی تصریح کرد: هر شهر با توجه به موقعیت خود دارای مسائل مختلفی در حوزه امربه معروف و نهی از منکر است و نمی توان برنامه واحدی را در همه موقعیت های جغرافیایی اجرایی کرد و به همین دلیل نیاز است برای هم شهری برنامه ریزی مختص به آن انجام شود و در این مسیر از کمک دستگاه هایی مانند سپاه وبسیج نیز استفاده شود.

کد خبر 4088798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha