۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۱۵

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی:

حمایت از تولیدکنندگان وسایل توانبخشی/کارمند دولت اهل ابتکار نیست

حمایت از تولیدکنندگان وسایل توانبخشی/کارمند دولت اهل ابتکار نیست

یزد ـ معاون توانبخشی سازمان بهزیستی بر لزوم حمایت جدی از تولیدکنندگان وسایل توانبخشی برای معلولان همچنین کارآفرینانی که برای جامعه معلولان اشتغال ایجاد می‌کنند، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نحوی‌نژاد ظهر امروز در همایش کمیته‌های توانبخشی و تسهیل دسترسی و مناسب سازی محیط زندگی در یزد با اشاره به اینکه بهزیستی موظف است نیازهای معلولان در حوزه توانبخشی را تامین کند، اظهار داشت: البته اگر خانواده‌ها توان ارائه این خدمات را دارند باید به آنها آموزش‌های لازم ارائه شود.

وی افزود: در حال حاضر بازار توانبخشی کشور، بهزیستی است که این فرآیند صحیح نیست و لازم است شرایطی فراهم کنیم که سودی نصیب تولیدکنندگان این وسایل شود تا آنها بتوانند به حیات خود ادامه دهند و برای جامعه معلولان تولید داشته و دست به خلاقیت و نوآوری بزنند.

نحوی‌نژاد تاکید کرد: واقعیت این است که از کارمند دولت ابتکار در نمی‌ِآید و غریب به اتفاق بدنه دولت طرح و ایده نو ندارد بنابراین باید پای بخش خصوصی را به تولید لوازم توانبخشی باز کنیم و به شرکت‌هایی که توان ارائه خدمات در این زمینه دارند، فرصت حضور بدهیم.

وی همچنین بر لزوم در نظر گرفتن تسهیلاتی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان این وسایل تاکید کرد و بیان داشت: از جمله خدماتی که در این زمینه می‌شود ارائه کرد، می‌توان به معافیت مالیاتی برای تمام وسایل توانبخشی و کمک آموزشی معلولان اشاره کرد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی عنوان کرد: معلولان در واقع نیاز به افرادی دارند که به آنها خدمت ارائه کنند بر این اساس هم جامعه معلولان و هم مسئولان باید از کارآفرینانی که برای معلولان اشتغال ایجاد می‌کنند یا افرادی که برای آنها وسایل توانبخشی تولید یا وارد می‌کنند، حمایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: حتی لازم است در معلولیت‌ها نیز بحث پیشگیری را همواره مدنظر داشته باشیم زیرا وقتی اجازه ندهیم معلول ویلچری دچار زخم بستر شود، در واقع پیشگیری انجام شده و به نوعی از انزوای او جلوگیری شده است.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه معلولان از چهره‌های عبوس برخی مددکاران خسته شده‌اند و از آنها گله دارند، افزود: برخی مددکاران از آنجا که فرآیندها را ساده‌سازی نکرده یا به سخنان معلولان توجه نمی‌کنند، آنها را منزوی کرده‌اند و معتقدم چه نسل کشی کنیم چه معلولان را منزوی کنیم، تفاوتی با یکدیگر ندارد.

وی تاکید کرد: مددکاران باید سفیران مهربانی برای مددکاران باشند و امیدواریم شاهد تغییر روند فعالیت مددکاران در راستای توانمندسازی معلولان باشیم.

کد خبر 4089601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha