۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۳

رئیس دانشکده بهداشت ساری:

۱۲.۶ درصد مرگ و میر ناشی از محیط ناسالم کار است

۱۲.۶ درصد مرگ و میر ناشی از محیط ناسالم کار است

ساری - رئیس دانشکده بهداشت ساری، با بیان اینکه سالانه ۱۲.۶ درصد مرگ و میز ناشی از محیط ناسالم کار رخ می دهد گفت: ۱۰۱ بیماری با محیط زندگی ارتباط دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی ززولی ظهر دوشنبه در مراسم روز جهانی بهداشت محیط که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار شد با بیان اینکه براساس گزارش WHO ۲۳ درصد مرگ و میر در سال ۲۰۱۲ ناشی از عوامل محیطی است، گفت: براساس این مطالعات ۲۶ درصد مرگ و میر کودکان زیر پنج سال ناشی از عوامل محیطی قابل اصلاح است.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۲.۶ درصد مرگ و میر ناشی از محیط ناسالم اتفاق می افتد، افزود: عوامل خطر زیست محیطی نظیر آلودگی هوا، آب و خاک، قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی و اشعه ماورا بنفش در ایجاد ۱۰۰ بیماری و آسیب نقش ویژه ای دارند.

ززولی با بیان اینکه از ۱۳۳ بیماری ۱۰۱ بیماری با محیط زندگی ارتباط دارد، ادامه داد: کشورهای با درآمد کم و متوسط جنوب شرقی آسیا و مناطق غربی اقیانوس آرام با ۷.۳ میلیون مورد مرگ و میر بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از محیط زیست را دارند.

رئیس دانشکده بهداشت  به مصرف بی رویه از سموم کشاورزی اشاره کرد و گفت: امروز الگوی کشت در مازندران تغییر کرده که سبب استفاده بی رویه از سموم کشاورزی شده است که این مسئله مشکلاتی را در حوزه بهداشت به وجود آورده است.

وی بکارگیری استراتژی کربن کم در تولید انرژی منازل و صنایع، استفاده سوخت و فناوری های پاک، کاهش تماس های شغلی و بهبود شرایط محیط کار ، افزایش دسترسی به آب سالم، تغییر الگوی مصرف استفاده مواد شیمیایی، کاهش تماس با اشعه ماورا بنفش، ممنوعیت استعمال سیگار جهات کاهش تماس با دود سیگار را از جمله استراتژی های کاهش بار بیماری ها ناشی از محیط کار عنوان کرد.

ززولی با بیان اینکه بر اساس گزارش WHO ، ۴.۳میلیون مرگ و میر در سال ۲۰۱۲ را ناشی از آلودگی هوای داخل ساختمان است، افزود: بار بیماری ناشی از آلودگی هوای آزاد ۳.۷ میلیون مرگ و میرمی باشد.

وی با تاکید بر افزایش فضای سبزبرای کاهش آلودگی هوا، گفت: شهرداران در شهرهای شمالی جنگل ها را جزو سرانه فضای سبز شهری محسوب می کنند در حالی که در داخل شهر با کمبود فضای سبز مواجه هستیم.

کد خبر 4090611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha