۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۰۱

رئیس جدید پردیس علوم دانشگاه تهران معرفی شد

رئیس جدید پردیس علوم دانشگاه تهران معرفی شد

وحید نیکنام به عنوان رئیس جدید پردیس علوم دانشگاه تهران معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، جلسه معرفی رئیس جدید پردیس علوم با حضور سید احمدرضا خضری، مشاور رئیس دانشگاه و مدیرکل اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران در سالن شورای پردیس برگزار شد.

در این جلسه که رؤسای دانشکده‌های پردیس علوم حضور داشتند، دکتر خضری درباره رئیس جدید پردیس علوم گفت: دکتر حمید پزشک به دلیل فرصت مطالعاتی خارج از کشور، درخواست دادند که رئیس جدید پردیس انتخاب و معرفی شود.

وی شیوه انتخابی برای انتصاب مدیران از سوی ریاست دانشگاه را موفق خواند و افزود: بر اساس شیوه دموکراتیک و موفقی که با نظرخواهی از اعضای هیأت علمی واحدها اتخاذ کرده است، از اساتید پردیس علوم نظرخواهی کرده و بر اساس نظرات آنها، ریاست دانشگاه، دکتر وحید نیکنام را که بیشترین رأی را برای تصدی این پست داشتند، به عنوان رئیس پردیس علوم منصوب کردند.

مدیرکل اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران با یادآوری اینکه آئین نامه جدید، اجازه انتصاب مدیران را به رئیس دانشگاه داده است، تصریح کرد: به دلیل موفقیت فرایند انتصاب رؤسا و مدیران بر اساس نظر و انتخاب همکاران در واحد ذی‌ربط، از ابتدا ریاست دانشگاه این روش را محور انتصابات قرار داده و تقریباً در تمام موارد به آن عمل کرده‌اند که خوشبختانه شاهد آثار و نتایج مثبت و موفق این روش دموکراتیک بوده‌ایم.

مشاور رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: پردیس علوم در دانشگاه تهران و در نظام آموزش عالی کشور جایگاه مهم و رفیعی دارد زیرا بسیاری از دانشمندان برجسته کشور از این پردیس برخاسته و برای دانشگاه تهران اعتبار و و برای جامعه افتخار آفریده‌اند.

خضری افزود: امیدواریم با همکاری دیگر اعضای هیأت علمی این پردیس بتواند هماهنگ و همسو با برنامه سوم راهبردی دانشگاه تهران در جهت ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه، حرکت به سوی دانشگاه ایده‌پرداز و کارآفرین و ارتقای اخلاق و مسئولیت‌پذیری اجتماعی به شکلی مؤثر حرکت کنند.

در ادامه حمید پزشک، رئیس پیشین پردیس علوم، با اشاره به وضعیت پردیس در دوره مدیریت خود گفت: اکنون شرایط پایدار و خوبی داریم که نتیجه فعالیت‌های و برنامه‌های متعددی است که در چند سال گذشته با کمک همکاران انجام دادیم.

وی گزارش فعالیت‌های صورت گرفته را مفصل خواند و افزود: گزارش سه سال گذشته به صورت مکتوب آماده شده که در آن مشخص شده کجا بودیم و اکنون به کجا رسیده‌ایم. امیدوارم این نوع گزارش نویسی در پایان دوره ریاست مسئولان، به یک سنت تبدیل شود.

دکتر پزشک، ضمن آرزوی توفیق برای رئیس جدید، پردیس علوم را در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فعالیت‌های بین‌المللی و دانشجویی موفق توصیف کرد و این موفقیت‌ها را مرهون همکاری و همراهی همه همکاران پردیس دانست.

دکتر نیکنام نیز در این جلسه گفت: امیدوارم از این پس نیز پردیس علوم منشأ خدمات مفیدی باشد و بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و کمک همه همکاران در جهت تحقق برنامه سوم دانشگاه تهران حرکت کنیم.

کد خبر 4090668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha