۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۳۶

در شیراز؛

آیین پایانی جشنواره بین‌المللی داستان «انگشت جادویی» برگزار شد

آیین پایانی جشنواره بین‌المللی داستان «انگشت جادویی» برگزار شد

شیراز- آیین پایانی چهارمین جشنواره بین‌المللی داستان کودک «انگشت جادویی» با شعار صلح جادویی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار، در این آیین که به میزبانی تالار سبز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس عصر دوشنبه برگزار شد، دبیر چهارمین جشنواره بین المللی داستان کودک «انگشت جادویی» با بیان اینکه رویداد یادشده امسال به طور بین المللی با حضور نویسندگان کشورهای همسایه برگزار شد گفت: در این دوره از جشنواره حمایت بنیاد شعر و ادبیات ایرانیان را همراه داشتیم و از کمکهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بی بهره نبودیم.

الهام مزارعی با اعلام اینکه ۲۴۴ اثر به دبیرخانه جشنواره داستان کودک «انگشت جادویی» ارسال شد افزود: ۳۷ اثر از این تعداد به مرحله نهایی راه یافت.

وی تفاوت عمده این دوره از جشنواره داستان کودک «انگشت جادویی» را در عین اینکه به شکل بین المللی برگزار شد، حضور داورانی از میان نویسندگان خردسال انجمن «انگشت جادویی» عنوان کرد و گفت: آثار رسیده در ۳ گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسال در این رویداد حضور یافتند که در نهایت ۱۳ اثر برگزیده شد.

مزارعی آثار کشورهای حاضر در جشنواره «انگشت جادویی» را برشمرد و عنوان کرد: از نویسندگان کشورهای هند، امارات متحده عربی، افغانستان و ترکیه به دبیرخانه جشنواره اثر ارسال شد که در میان برگزیدگان آثاری از افغانستان و ترکیه قرار دارند.

دبیر چهارمین جشنواره بین المللی داستان کودک «انگشت جادویی» با توجه به اینکه این رقابت با شعار «صلح جادویی» برگزار می شود ابراز امیدواری کرد که صدای صلح طلبی کودکان به واسطه این جشنواره و آثاری که خلق می شود به جهان برسد.

در ابتدای این مراسم، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم با تبریک روز ملی شعر و ادب فارسی گفت: وقتی نام شیراز به عنوان شهر شعر و ادب به میان می آید قطعا نام بزرگانی را متبادر می سازد که این جشنواره ها ادای دینی به آنان هم به شمار می رود.

مهدی امیدبخش با توجه به اینکه جشنواره داستان کودک «انگشت جادویی» متعلق به انجمنی خصوصی است که سالها این رویداد را برگزار می کند افزود: امیدوارم در سالهای آینده این جشنواره مسیر بین المللی بودن را ادامه داده و بهتر و توانمندتر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته سومین جشنواره داستان کودک «انگشت جادویی» با موضوع «عصای سفید» برگزار شد.

کد خبر 4090892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha