۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۵۶

امام جمعه ایلام:

نقش مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی در سطح ملی بیان شود

نقش مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی در سطح ملی بیان شود

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: نقش مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی در سطح ملی باید بیان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد نقی لطفی امروز در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس  اظهار داشت: در حالی که مردم استان ایلام با ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک طی هشت سال جنگلی تحمیلی شاهد بیشترین رشادت ها بوده اند ولی کمتر به نقش مردم ایلام در طول دوران جنگ تحمیلی اشاره شده است.

وی گفت: علاوه بر این استان ایلام شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب کرده است که جا دارد حضور فعال این عزیزان در جبهه های جنگ برای همه تببین و تشریح شود.

لطفی با اشاره به اینکه استان ایلام به دلیل نزدیکی با کشور عراق در طول هشت سال دفاع مقدس تحت وحشیانه ترین حملات رژیم بعثی قرار داشت، گفت: نقش مردم فداکار و دوستدار انقلاب این استان یکی از برجسته ترین نقش ها در دفاع از ارزش ها و آرمان ها است و باید در کشور بیشتر بیان شود.

وی افزود: به طور مثال در استان ایلام عملیات های بزرگی همانند فتح المبین که بخش اعظمی از آن در خاک استان ایلام رخ داد و کمر ارتش بعثی و تا دندان مسلح صدام را شکست.

وی تصریح کرد: نقش مردم فداکار و دوستدار انقلاب این استان یکی از برجسته ترین نقش ها در دفاع از ارزش ها و آرمان ها است.

لطفی افزود: باید در دانشگاه ها و مراکز آموزشی با تشریح رشادت های آن دوران این مفاهیم را منتقل کینم زیرا یکی از اهداف دشمنان کمرنگ کردن ارزش های دفاع مقدس است.

کد خبر 4092808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha