۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۰۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان:

باید به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کنیم

باید به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کنیم

زنجان_معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان تاکید کرد: امروز باید در کارهای اجرایی به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد رحمتی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش اندیشه‌ها و فناوری‌های نوین در علوم جغرافیایی که به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار شد، افزود: امروز در کارهای اجرایی می‌توان از فناوری‌های نوین استفاده کرد که متاسفانه این کار را نکرده‌ایم و تاسف فراوانی در جهت اینکه از این امکانات استفاده نکرده‌ایم، خواهیم خورد.

وی با اشاره به اینکه تحولات حوزه علوم جغرافیا در دوره‌های اخیر باور نکردنی است، تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه زنجان در این حوزه فعالیت‌های خوبی را انجام داده و امید است همکاری‌های خوبی بین این گروه و بخش‌های اجرایی دولت صورت گیرد تا شاهد میزگردهای تخصصی برای بخش‌های اجرایی باشیم.

این مسئول با بیان اینکه یکی از دلایل عدم توفیق در این حوزه این است که دستگاه‌های اجرایی ما هر یک به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، اظهار کرد: امروز با توسعه ابزارها، اطلاعات به قدری وسیع شده است که بخشی از این اطلاعات از انحصاری که در گذشته وجود داشت در آمده و حتی به راحتی می‌توان با Google Earth نسبت به مکان‌ها و موقعیت‌ها اطلاعات کسب کرد.

رحمتی در ادامه با اشاره به اینکه مسائل زیست‌محیطی استان به یک فاجعه بزرگ تبدیل شده و شاهد هستیم که چه طور این فاجعه در حال گسترش است، ادامه داد: بیشتر مناطق شهری ما در مکان‌هایی قرار دارند که آب دارند و در حوزه زلزله و گسل نبوده است اما امروز جانمایی‌های صورت گرفته به درستی برنامه‌ریزی نمی‌شود که تداوم این امر می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه طی چهار سال آینده آب آشامیدنی برای استان نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: این مهم به دلیل اینکه بالغ بر ۹ هزار چاه غیرمجاز در استان در حال بهره‌وری از آب‌های زیرزمینی و مسائل دیگری که در این زمینه نادیده گرفته شده است، ایجاد خواهد شد.
9)

کد خبر 4093106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha