۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۵۶

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

عزاداری‌ها آمیخته با شعور حسینی باشد/از طلبه‌های جوان استفاده شود

عزاداری‌ها آمیخته با شعور حسینی باشد/از طلبه‌های جوان استفاده شود

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه شور حسینی باید آمیخته با شعور حسینی باشد، گفت: از طلبه‌های جوان برای ایراد سخنرانی در هیئت‌ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی عصر چهارشنبه در همایش عاشورائیان با اشاره به اینکه در عالم هستی هیچ زمینی برتر از کربلا و هیچ شخصیتی برتر از امام حسین(ع) نیست، اظهار داشت: اگر شرافت و منزلت و عظمتی برای سرزمین های مقدس هست به برکت کربلا است، حتی عظمت و بزرگی کعبه به عظمت کربلا است.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر شخصیتی مانند شخصیت امام حسین(ع) نیست، چون پیامبر اسلام که خاتم پیامبران بوده است امام حسین را ثارالله و عصمت الله لقب داده است، تصریح کرد: آخرین وصی پیامبر یعنی امام زمان(عج) وقتی قیام می کند شعار اش «یا لثارات الحسین» است و انتقام خون امام حسین را امام زمان(عج) می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در حدیثی پیامبر(ص) فرمود: فرزندم امام حسین سه خصوصیت دارد که منحصر به فرد است؛ و آن سه ویژگی «شفا فی تربته»، «و الاستجابة الدعا تحت قبته» و «و الائمة من ولده» هستند، ادامه داد: تربت قبر امام حسین(ع) را نه تنها می شود خورد بلکه شفا است.

آیت الله میرعمادی خطاب به اعضای هیئت های مذهبی گفت: شما پرچم داران امام حسین هستید، شما چراغ امام حسین را زنده نگه می دارید و می توانید نقش آفرینی کنید، قدر خود را بدانید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با برگزاری اینگونه جلسات و تذکرات، نظم و هماهنگی هیئت های مذهبی خیلی خوب شده و هیئت های ما بسیار مرتب و منظم هستند، تصریح کرد: اما گاهی اتفاقاتی می افتد که مناسب عزاداری امام حسین نیست، باید آنها را ترک کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه شور حسینی باید آمیخته با شعور حسینی باشد، عزاداری باید آمیخته با عقل و منطق و فهم باشد، افزود: باید با احساسات پاک عزاداری کرد، باید رعایت حق الله و حق الناس شود؛ حق الله نماز است و باید اثر عزاداری ها در اهتمام به انجام امر الهی نمود یابد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه عزاداری باید برای تبیین قیام عاشورا باشد، باید واعظ و سخنران در آن باشد و نصیحت کند، خطاب به هیئت های مذهبی گفت: از طلبه های جوان استفاده کنید، اگر هیئتی طلبه جوانی را دعوت کند و بیاید در آن هیئت رشد پیدا کند و تربیت شود چه اشکال دارد؛ الان طلبه های جوان فعالی داریم و باید از آنها استفاده شود.

وی افزود: جلسه امام حسین برای تربیت است، باید افراد بیایند در هیئت شما رشد پیدا کنند؛ لذا نیاز است که از طلبه ها برای سخنرانی در هیئت ها دعوت کنید.

کد خبر 4093156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha