۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵

امام جمعه ابهر:

سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا از روی شکست و درماندگی است

سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا از روی شکست و درماندگی است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا از روی شکست و درماندگی است.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر، افزود: طبق بیان معصومین اختلافات به خاطر تعصب ها، کینه ها و حسد و حب دنیا و تنگ نظرهاست و این موارد رشته وحدت را که سبب امنیت داخل و پیروزی بر دشمنان خارجی است. از هم گسسته، و به همین دلیل برکات اجتماع که همکاری و خدمات متقابل پیوند های دوستی و برادری است از جامعه قطع شده است.

وی در ادامه به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و ادامه داد: محرم و صفر به‌طورعام و عاشورای حسینی به‌طور خاص ازجمله فرصت های فوق‌العاده ویژه‌ای است که علی‌رغم همه تلاش ها و پژوهش ها، هنوز ابعاد و ظرفیت های مهمی از آن ناشناخته مانده است و به‌عبارتی آنچه تاکنون به آن توجه شده، مربوط به سطح و چگونگی برپایی عزای حسینی(ع) و رونق‌یافتگی محافل و هیئت ها و کم و کیف ظاهری آن بوده و کمتر به عمق و هویت و راهبردهای ژرف و تحول‌آفرین آن عنایت رفته است.

رحیمی افزود: در حالی‌که دنیای امروز در مواجهه با انواع ظلم ها و نابرابری ها در عطش فریادی یکپارچه علیه زورگویان و بندگان قدرت و ثروت و نیز اکسیر عدالت و پاکی و امنیتی فراگیر می‌سوزد و پابرهنگان و توده‌های مردم مستضعف در سراسر جهان به انتظار قیامی جهانی که عرصه گیتی را از هرگونه پلشتی و فساد و ناپاکی و ظلم پاکسازی نماید، لحظه‌شماری می‌ کنند، مکتب عاشورا و دانشگاه عظیم حسینی(ع) نقطه امیدی است که فراتر از شیعیان و مسلمانان، همه‌ بشریت روی زمین را به‌سوی خود فرا می‌خواند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه محرم و صفر نه فقط سیاهی و عزا و سوگواری و اشک و گریه است که این نیز نمادی از عشق و معرفت و ارادت خالصانه به بهترینهای بشریت است، گفت:  محرم و صفر کانونی است حرکت‌آفرین و مطمئن برای شور توأم با شعور علیه هرگونه زشتی و ناپاکی و فساد و اوج این حرکت نیز تاسوعا و عاشورا است که هرچه زمان می‌گذرد به فضل الهی بر دامنه‌ی نفوذ و اقتدارش افزوده می‌گردد.

 رحیمی در ادامه به بازگشایی مدارس و مراکز تحصیلی اشاره کرد و ضمن تقدیر و تشکر از این مربیان و اساتید، گفت:  این جوانها و نوجوانها ، بچه های خود شما هستند تلاش کنید این عزیزان را با دین و ارزشها ، آشنا کنید و در مقابل تهاجم فرهنگی  آنها را بیمه کنید. امروزه بزرگترین خیانت، خیانت کردن به دین و فطرت جوانها است.

وی افزود: در بصیرت افزایی در مورد دین و انقلاب و ارزش ها و هنجارهای جامعه اسلامی از وظایف معلمان و اساتید است.

رحیمی در ادامه به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: دفاع مقدس، گنجینه ارزشمندی است که مرور مستمر آن نه تنها موجب تکرار و کسالت نخواهد بود بلکه با هر بار بازخوانی ، جلوه دیگری عیان کرده و منشا هدایت و راهنمایی انقلابیون و توده های ملت خواهد شد. دفاع مقدس  جزء شرافت وکرامات ایران عزیز است.

رحیمی  با بیان اینکه باید از این مناسبت و درس ها وعبرت های آن مثل جان خودمان محافظت کنیم، گفت:  اولین درس دفاع مقدس این است که همه هوشیار باشیم ، در همه شرایط  دشمن در کمین است و او با ما هیچ آتش بسی ندارد و باید بدانیم در سخت ترین شرایط ، اگر ایمان به خدا ، شجاعت و اراده قوی و روحیه ایثار و شهادت  باشد.

وی با بیان اینکه در برابر دشمن ایستادگی ممکن وپیروزی قطعی است، گفت: فتنه گران داخلی همواره زمینه ساز تجاوز بیگانگان و دشمنان خارجی هستند.

امام جمعه ابهر در ادامه به سخنان وقیحانه وجاهلانه و عوامانه ترامپ اشاره کرد و اظهار داشت: سخنان وی به‌ویژه آن‌جا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت، چنان سخیف، شعاری و بی‌محتوا بود که واقعا  ارزش پاسخ ندارد.

رحیمی افزود: سخنان وقیحانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم، عمق‌ بی‌اطلاعی و رفتار و گفتار عوام‌فریبانه وی را نشان می‌دهد که در کنار واقعیاتی همچون حمایت دولت آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی و رژیم‌های دیکتاتوری منطقه و ایجاد و تقویت گروههای تروریستی حاصلی جز انزوا و بی‌اعتباری هرچه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای همگان روشن است که این سخنان سخیف رئیس جمهور امریکا از روی شکست و درماندگی است، گفت: چنانچه رهبری عزیز در جمع خبرگان رهبری فرمودند: نخبگان امریکا باید خجالت زده و شرمسار باشند از این که چنین رئیس جمهوری دارند و ما امت حزب الله با تبعیت محض از ولی امر مسلمین در مقابل زورگویی های مستکبران ایستاده و به لطف الهی بینی دشمن را به خاک خواهیم مالید.

کد خبر 4094367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha