۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۲۷

مدیر کل صدا وسیما سیستان وبلوچستان خبر داد:

پخش آئین های سنتی ماه محرم از شبکه استانی هامون

پخش آئین های سنتی ماه محرم از شبکه استانی هامون

زاهدان - مدیرکل صدا و سیما مرکز سیستان وبلوچستان گفت: صدا و سیما استان با همه توان به انعکاس شورحسینی مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان می پردازد.

محمود دولت کردستانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امروز با هم اندیشی با بزرگان و مردم استان سیستان و بلوچستان دنبال این هستیم که محرم امسال برنامه سازی و تولید پیام بهتر و پر شورتری را نسبت سال های گذشته انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته اجتماعات عاشوراییان را در سطح استان داشته ایم، افزود: اولین برنامه محرم امسال مربوط به پخش مستقیم همایش شیرخوارگان حسینی از زاهدان وزابل است.

وی ادامه داد: در ماه محرم امسال تهیه کنندگان، کارگردانان و همه عوامل مرکز صدا و سیما سیستان وبلوچستان با تلاشی مضاعف به تولید و پخش برنامه های مذهبی و انعکاس عزاداری مردم فهیم استان می پردازد.

کردستانی با بیان اینکه «حدیث عاشقی» یکی از ویژه برنامه های ماه محرم و از تولیدات شبکه استانی هامون است، گفت: درس هایی از محرم و قیام امام حسین (ع)، پخش مستقیم مراسم های عزاداری و گزارش از شهرستان ها و همچنین حضور مداحان و نوحه خوانی به زبان و گویش های محلی از جمله بخش های این برنامه است.

وی ادامه داد: «محرم دارالولایه» عنوان ویژه برنامه دیگری است که در شب های ماه محرم از منطقه سیستان و با موضوع به تصویر کشیدن مراسمات عزاداری و آداب ورسوم مردم برای بینندگان شبکه استانی هامون پخش می شود.

وی با بیان اینکه امسال هم مانند سال های گذشته برنامه های خوبی در بخش های مختلف رادیو و تلویزیون در نظر گرفته شده است، گفت: پخش برنامه رادیویی «هیئت عاشقی» در دهه اول محرم با موضوعات روز شمارمحرم، معرفی کتاب، حضور کارشناس مذهبی و مداحی با گویش های محلی از جمله این برنامه ها است.

مدیر کل صدا و سیما سیستان وبلوچستان با اشاره اینکه  ۵۰ عنوان برنامه محرم امسال به صورت زنده از شبکه استانی هامون پخش می شود، خاطرنشان کرد: ۲۳ عنوان برنامه در محرم سال گذشته در شهرهای مختلف استان به صورت زنده پخش شده است که این تعداد امسال افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 4094550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha