۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۷

استاندار البرز:

رتبه استان البرز در حوزه کسب‌وکار زیبنده نیست

رتبه استان البرز در حوزه کسب‌وکار زیبنده نیست

کرج - استاندار البرز گفت: البرز در رده ۲۹ کشوری از حیث فضای کسب‌وکار قرار دارد که زیبنده این استان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی در جلسه شورای اداری استان که عصر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش ویژه سید حمید طهائی استاندار سابق البرز، اظهار کرد: باید بتوان ضمن توجه به مباحث اساسی استان، توجه ویژه‌ای به شاخص‌های مختلف داشت.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت تدبیر امید توأم با آرمش ایجادشده باید مدنظر همگان قرار گیرد، افزود: ارزیابی اقدامات انجام‌گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی استان  به‌صورت ماهانه، شش ماه یک‌بار و سالیانه الزامی است چراکه این امر سبب شناسایی ضعف و رفع مشکلات خواهد شد.

استاندار البرز ادامه داد: باید استفاده کاربردی از جلسات داشته باشیم، البرز به مدیران قاطع و البته مهربان نیاز دارد؛ تکریم ارباب‌رجوع یکی از مباحث اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام است.

نجفی با تأکید بر اینکه رفع مشکلات تولیدکنندگان استان البرز در دستور کار قرار دارد و تسریع در این دسته از اقدامات آثار مثبتی را بر جای خواهد گذاشت، ادامه داد: نمی‌توانم شاخص بیکاری در البرز را به زبان بیاورم و بپذیرم.

بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاران حقیقی در البرز ضروری فراهم می‌شودوی با اعلام اینکه باید به تمام مسائل نظیر بخش فرهنگی، اجتماعی و ورزشی پرداخت اما بدون شک توجه به مباحث اقتصادی با توجه به شعار سال از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: برون‌رفت از مشکلات یادشده به همکاری همگانی دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردمی نیاز دارد.

استاندار البرز بر اجرای صحیح قوانین حاکم بر جامعه تأکید کرد و یادآور شد: باید شرایط جذب سرمایه‌گذار در استان البرز فراهم شود، البرز در رده ۲۹ کشوری از حیث فضای کسب‌وکار قرار دارد که مهم زیبنده این منطقه نیست.

نجفی با اعلام اینکه باید تفاوتی بین سرمایه‌گذار و سرمایه‌بر قائل باشیم، تصریح کرد: ایجاد بستر لازم برای سرمایه‌گذاران حقیقی در استان البرز ضروری است، این منطقه در بخش صنعت و کشاورزی از پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به خانواده شهدا و جانبازان، اظهار کرد: بدون شک مدیران و کارکنان موظف به رعایت منشور اخلاق در ادارات هستند؛ باید از فضای موجود برای توسعه‌یافتگی کشور بهره گرفت.

توجه به مسائل حاشیه‌ای استان را از مسیر توسعه دور می‌سازداستاندار البرز بر لزوم رعایت نظم و انضباط اداری توسط مدیران در دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: نظم و انضباط با حضور به‌موقع مدیران ارشد در ادارات شکل می‌گیرد.

نجفی با اشاره به اینکه ترجیحاً جلسات بزرگ در ساعات اداری باید حذف و به ساعات غیر اداری موکول شوند، خاطرنشان کرد: رسیدگی به امور مردمی از اهمیت بالایی برخوردار است، حضور مدیران در شهرستان‌ها نکته حائز اهمیتی است که بایستی موردتوجه قرار گیرد.

وی بر فعال‌سازی کارگروه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف تأکید کرد و ادامه داد: بحث اشتغال باید در کارگروه‌های ویژه و تخصصی موردتوجه و بررسی قرار گیرد، باید از تمام اندیشه‌ها در قالب نگاه اعتدالی در جهت برون‌رفت از مشکلات استفاده کرد.

استاندار البرز مدیران را به فعالیت دور از حاشیه سفارش کرد و یادآور شد: این مهم نکته‌ای بود که در مراسم تودیع و معارفه نیز مطرح کردم، توجه به مسائل حاشیه‌ای استان را از مسیر توسعه دور می‌سازد.

اتاق بازرگانی باید به اتاق فکر، اندیشه و تعامل تبدیل‌شده و فعال‌تر از گذشته اقدامات لازم را انجام دهدنجفی بابیان اینکه بازرسی سرزده از دستگاه‌های اجرایی برای بررسی عملکرد آن‌ها صورت خواهد گرفت؛ خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی باید به اتاق فکر، اندیشه و تعامل تبدیل‌شده و فعال‌تر از گذشته اقدامات لازم را انجام دهد.

وی توجه به شرکت‌های دانش بیان توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی را امری ضروری دانست و اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری در امر آموزش یکی از شاخصه‌های مهم توسعه‌یافتگی در کشورهای مختلف محسوب می‌شود.

استاندار البرز زیباسازی ورودی شهرها، زیباسازی شهری و ایجاد فضاهای اقامتی را نکته حائز اهمیت دیگری مطرح کرد و گفت: شهر کرج باید زیباتر شود این امر در دیگر شهرها نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

نجفی با تأکید بر اینکه مدیران استان باید نسبت به عملکرد خود با اصحاب رسانه مصاحبه داشته باشند، گفت: بدون شک مدیران باید در راستای ارتقای استان تلاشی چند برابر را پیش بگیرند.

وی در خاتمه گفت: رفع مشکل بیکاری و ایجاد فضایی پایدار در این بخش با توجه به روستاها امکان‌پذیر خواهد شد

کد خبر 4095697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha