۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۴

مربی زنجانی تیم‌ملی ووشوی ایران:

ووشوی ایران در بخش تالو در بازی‌های آسیایی خوش می‌درخشد

ووشوی ایران در بخش تالو در بازی‌های آسیایی خوش می‌درخشد

زنجان-مربی زنجانی تیم‌ملی ووشوی ایران با اشاره به نتایج کسب شده در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا، گفت: ووشوی ایران در بخش تالو در بازی‌های آسیای ۲۰۱۸ جاکارتا خوش خواهد درخشید.

به گزارش خبرنگار مهر، غفار امانی بعد از ظهر شنبه در حاشیه مراسم استقبال از ووشوکاران مدال‌آور رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه ووشوی ایران در بخش تالو هر سال عملکرد بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارد، افزود: در گذشته و با توجه به اینکه تالو در سیطره چینی‌ها بود، کسب مدال برای سایر کشورها دور از دسترس بود، اما امروز شاهد مدال‌آوری تالوکاران ایران در رقابت‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه با دانش‌افزایی مربیان ایرانی و نیز تلاش و پشتکار ملی‌پوشان، امروز شاهد کم شدن فاصله تالوی ایران با آسیا هستیم، تصریح کرد: مدال‌هایی که ورزشکاران رده‌های سنی ایران در رقابت‌های آسیایی به دست آوردند حاکی از آن است که ووشوی ایران در بخش تالو پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته و می‌رود تا کم‌کم خود را از قاره کهن که مهد این رشته‌ به‌شمار می‌رود، جدا کند.

امانی با بیان اینکه برگزاری اردوی سه ماهه تاثیر به‌سزایی در کسب آمادگی ورزشکاران جهت حضوری قدرتمند در این دوره از رقابت‌ها بود، ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم اینکه تالو پیشرفت‌های روزافزونی را در برهه کنونی نسبت به گذشته به دست آورده است، اما باز هم شاهد برخی نقصان‌ها که بیشتر در حوزه داوری است هستیم و بی‌تردید در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا نیز اگر کم‌لطفی داوران نبود، رنگ مدال‌های ما ارتقا می‌یافت.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون ووشو برنامه‌ریزی دقیقی برای حضور قدرتمند ووشو در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی به‌ویژه در بخش تالو اتخاذ کرده است، اظهار کرد: بی‌تردید ووشو یکی از رشته‌هایی است که در بازی‌های آسیایی سال آینده، همگان نگاه و انتظار ویژه‌ای از این رشته برای کسب مدال با توجه به جایگاهی که امروز در جهان دارد، خواهند داشت و این کار را بر ورزشکاران و مربیان سخت‌تر می‌کند.

مربی زنجانی تیم‌ملی ووشوی ایران در بخش تالو، خاطرنشان کرد: رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی ووشو اول آبان‌ماه امسال به میزبانی زنجان برگزار خواهد شد.

کد خبر 4095720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha