۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۱

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبر داد:

حضور ۲۵ هزار حامی در طرح های اکرام و محسنین در قزوین

حضور ۲۵ هزار حامی در طرح های اکرام و محسنین در قزوین

قزوین- مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار حامی در طرح های اکرام و محسنین با کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان قزوین همکاری و مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین به همراه مدیرکل هماهنگی امور اجرایی توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد روز چهارشنبه با یکی از حامیان طرح اکرام و محسنین دیدار و با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های انجام شده، بر تقویت بسترهای توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری تأکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در این دیدار خدمت به محرومان را استمرار راه انبیای الهی دانست و بیان کرد: زینب کبری (س) بدن مجروح و بی سر حضرت امام حسین (ع) را تنها از روی جای کیسه بر دوش حضرت به واسطه کمک های شبانه برای فقرا شناخت.

وی ادامه داد: سیره اهل بیت (ع) باید برای ما درس و عبرت عملی باشد و با تأسی به این راه ارزشمند برای خدمت به مددجویان حاضر شویم و آنها را ولی نعمت خود بدانیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به حضور حامیان و نیکوکاران در طرح های مختلف کمیته امداد گفت: امروز در طرح اکرام ایتام که برای حمایت از یتیمان اجرا می شود ۲۱ هزار و ۲۹ حامی، حمایت از هزار و ۶۸۹ یتیم را بر عهده دارند که در سال ۹۵ میزان کمک های ارائه شده شش میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان بوده است.

وی توضیح داد: در طرح محسنین که فرزندان خانواده های دارای سرپرست بیمار و یا از کار افتاده را شامل می شود؛ چهار هزار و ۸۵۱ حامی با کمک یک میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومانی حمایت از دو هزار و ۶۱۸ فرزند تحت حمایت را بر عهده گرفته اند.

مومنی ادامه داد: حامیانی تنها در عرصه کمک مالی تأثیرگذار نیستند بلکه آنها باید به عنوان عامل انفاق از کلام موثرشان استفاده کنند و همچون برخی از حامیان دیگر در عرصه توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری از طریق افزایش حامیان ایتام و محسنین اقدام کنند.

وی اشتغال زایی را امری مهم در خدمت رسانی به مددجویان دانست و گفت: حامیانی که در واحدهای تولید خود مددجویان را بکارگیری می کنند، بدانند که اشتغال زایی آنها گامی بسیار مهم در امر فقرزدایی است و کمیته امداد نیز در اجرای این امر مهم بسته تشویقی برای کارفرمایان نیکوکار تدارک دیده و اجرایی کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: کارفرمایان براساس بسته تشویقی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بکارگیری مددجویان تحت حمایت امداد، برای سال نخست از پرداخت ۱۰۰ درصد سهم بیمه پرداختی و برای سال دوم از ۵۰ درصد سهم بیمه پرداختی معاف می شوند.

وی با اشاره به وضعیت استان و اعلام اینکه سه درصد از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) استان قزوین هستند، بیان کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۰۶ خانوار تحت حمایت خدمات درمانی دریافت کرده اند و سه هزار و ۴۹۰ مددجو از طریق پرداخت تسهیلات و معرفی به کارگاه های تولیدی مشغول به کار شده اند.

مومنی توضیح داد: یکی از مسائل مهم در حوزه اشتغال زایی آموزش است چراکه امروز بسیاری از حوزه های اشتغال نیازمند کارگران و نیروهای ماهر و یا دارای مهارت خاص تخصصی هستند از این رو با پیگیری های انجام شده و با همکاری سازمان فنی و حرفه ای آموزش های مهارت آموزی در رشته های مختلف برای مددجویان برگزار می شود و حتی این آمادگی را داریم تا برای کارفرمایانی که مددجویان را بکارگیری می کنند، مددجویان را در رشته های مورد نظر آنها آموزش دهیم.

در ادامه این نشست با اهدای لوح از زوج حامی ۴۵ یتیم که در واحد تولیدی مددجویان را نیز بکارگیری کرده اند، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 4099761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha