۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۲

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

قیام سیدالشهدا الگوی نهضت های بیداری اسلامی/حسین(ع)امام شجاعت است

قیام سیدالشهدا الگوی نهضت های بیداری اسلامی/حسین(ع)امام شجاعت است

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه قیام سیدالشهدا(ع) الگوی نهضت‌های بیداری اسلامی است، گفت: حسین(ع) امام شجاعت است.

آیت الله سید احمد میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امام حسین(ع) مظهر اسماء حسنی الهی است، اظهار داشت: نام امام حسین(ع) و صفات او از صفات و اسمای حسنی خدا گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) مستجمع جمیع صفات الهی، دینی، نبوی، علوی و عصمت فاطمی است، تصریح کرد: آنچه که در پیامبر گرامی اسلام، امام علی(ع) و فاطمه (س) بوده در امام حسین(ع) جمع شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در قرآن کریم آیات مختلفی در مورد اهل بیت(ع) از جمله امام حسین(ع) وارد شده است، افزود: آیه اطعام در سوره انسان از جمله این آیات است، آیات مباهله و اولوالامر از دیگر آیاتی است که در مورد اهل بیت است.

«والفجر» سوره امام حسین(ع) است

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه یک سوره مختص امام حسین(ع) است که آن سوره «والفجر» است، تاکید شده که این سوره را در نماز های واجب و مستحب بخوانیم، گفت: امام صادق (ع) می فرماید: هرکی در نمازهای واجب و مستحب سوره «والفجر» را بخواند، خداوند تو را با امام حسین(ع) در یک درجه از بهشت قرار می دهد.

وی یادآور شد: خداوند متعال با نزول سوره «والفجر» و آیه آخر آن که شخصیت امام حسین(ع) را معرفی می کند، به مقام و شخصیت این امام همام ارج نهاده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) سینه اش گنجینه اسرار الهی است، به همین دلیل امام حسین به عنوان ثارالله، عصمت الله و کلمه الله نامیده شده است، افزود: خداوند متعال در سوره «والفجر» امام حسین را نفس مطمئنه نامیده است؛ «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی»؛ به تعبیر آیت الله جوادی آملی «هرکدام از کلمات این آیه شریفه بیان گر شخصیت امام حسین(ع) است»؛ امام حسین از خدا راضی است و خدا نیز از او راضی است.

واقعه عاشورا شخصیت امام حسین(ع) را معرفی و تبیین می کند

آیت الله میرعمادی  با اشاره به اینکه واقعه عاشورا مهم ترین و بالاترین موضوعی است که شخصیت امام حسین(ع) را معرفی و تبیین می کند، اظهار داشت: واقعه عاشورا برای مبارزه با بی عدالتی، تبعیض، ظلم و فساد سیاسی بود و شخصیتی مانند امام حسین(ع) باید این کار را انجام می داد.

وی یادآور شد: شخصیت امام حسین(ع) در ظلم ستیزی، عدالت خواهی و بیداری اسلامی، برای همه نهضت ها الگو است؛ حرکت عاشورا برای مبارزه با جهل، ناآگاهی و ظلم و ستم بود و منشاء بیداری اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: امام حسین(ع)، امام عدالت، شجاعت، سخاوت، عدل و حیات معنوی جامعه است.

کد خبر 4100373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha