۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵

هم‌زمان با ماه محرم انجام می‌شود؛

اطعام ۸ ساله زائران امام هشتم در محور امام رضا(ع)

اطعام ۸ ساله زائران امام هشتم در محور امام رضا(ع)

پاکدشت- زائران امام هشتم شیعیان جهان حدود ۸ سال است که هم‌زمان با ماه محرم، در محور امام رضا(ع) در محدوده جاده «تهران- شریف‌آباد» اطعام می‌شوند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها- الهه آهنگر: محور امام رضا(ع) هر ساله در برخی از روزهای سال، ترافیک بیشتری را تجربه می کند، ایام شهادت ائمه معصومین علیهم السلام، اعیاد مذهبی، پایان و آغاز تعطیلات و هر زمان که فرصت مناسبی برای زیارت امام هشتم شیعیان جهان فراهم آید، حضور مردم به طور معناداری در محور امام رضا(ع) افزایش می یابد.

از پر ترافیک ترین ایام سال، روزهای منتهی به شهادت و ولادت امام رضا(ع) و نیز روزهای آغاز تعطیلات نوروزی است، اما دهه اول محرم، منتهی به تاسوعا و عاشورا حجم ترافیک در محور امام رضا(ع) و نیز حال و هوای مسافران عزادار سید و سالار شهیدان، منحصر به فرد است.

در این بین هر یک از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) ، سعی دارند، در حد توان و بضاعت خود، نقشی در مشایعت زوار امام هشتم ایفا کنند، که یکی از این موارد اطعام زائران در محدوده پاکدشت محور امام رضا(ع) است، اطعامی که حدود 8 سال است رنگ و بوی خاصی به خود گرفته و به طور منظم تری اجرا می شود.

عشق به امام حسین(ع) جاده و شهر نمی شناسد

یکی از افرادی که در اطعام ۸ ساله زوار امام رضا(ع) نقش دارد، در این خصوص گفت: ما به عشق امام رضا(ع)، امام حسین(ع) و ائمه به زوار امام رضا(ع) خدمت می کنیم.

وی گفت: اینجا همه خادمان و خدمتگزاران امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

یکی از زوار امام رضا(ع) نیز به خبرنگار مهر گفت: ما در حال تردد در این محور بودیم، که متوجه این نذری امام حسین(ع) شدیم، واقعیت این است که قسمت این بود که در راه مشهد و زیارت امام رئوف، میهمان سفره جد ایشان شویم.

احمد لشنی اضافه کرد: اصلا فکر نمی کردیم، که در جاده با چنین امکانات خوب و با شربت، چای و غذا پذیرایی شویم.

یکی دیگر از زوار نیز به خبرنگار مهرگفت: عشق به امام حسین(ع) جاده و شهر نمی شناسد و قدم برداشتن به عشق امام حسین(ع) لیاقت می خواهد که این عزیزان لیاقت خدمتگزاری را داشتند و ما هم میهمان سفره سالار شهیدان شدیم.

اطعام سبب برانگیختن روح دوستی و اتحاد می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاکدشت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اجتماع مسلمین و زوار امام رضا(ع) بر سر یک سفره و بر انگیختن روح دوستی و اتحاد میان آن ها اهمیت فراوانی دارد، دل این افراد مملو از عشق به ائمه اطهار و نفوسشان لبریز از مودت نسبت به یکدیگر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن منتظری گفت: اطعام به مومنین، مخصوصا زوار امام رضا(ع) و به ویژه به عشق و نیت امام حسین(ع) از نظر اخروی ثواب بسیاری نزد خدا دارد و همین بس که یکی از انواع کفاره است.

وی تاکید کرد: میهمان گناه صاحب خانه را با خود بیرون می برد و این امر نشان دهنده میزان اهمیت اطعام به مومنین است و لذا اقدام زیبا و خداپسندانه دوستان مومن و ولایی که بیش از ۸ سال در این منطقه انجام می شود، بسیار شایسته و قابل تقدیر بوده و قطعا اجر این اقدام را از صاحب این روزها خواهند گرفت.

این اقدامات خداپسندانه، روایاتی از فرمان «آتش به اختیار» رهبر معظم انقلاب اسلامی است، که باید بیش از پیش در کشور و در تمام زمینه ها تقویت شود، تا جامعه ما به جامعه علوی و ولایی مورد نظر بزرگان و دلسوزان نزدیک تر شود، قطعا تا زمانی که عشق به اهل بیت عصمت و طهارت و عشق به ولایت در این مردم باشد، دشمن توان ضربه زدن به آن ها را نخواهد داشت.

کد خبر 4100818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha