۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۲

نماینده ولی فقیه در لرستان:

امام حسین (ع) معلم معرفت و غیرت است/ نباید از مسیر ولایت جدا شویم

امام حسین (ع) معلم معرفت و غیرت است/ نباید از مسیر ولایت جدا شویم

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: امام حسین(ع) معلم بشریت، معرفت، شجاعت، غیرت و آزادگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت:تقوا آثار و برکات مادی و معنوی فراوانی دارد و امام حسین(ع) در خطبه های خود می فرماید مردم بدانند که خداوند دو چیز را برای اهل تقوا ضمانت می کند که یکی اینکه ناخوشی آنها را به خوشی تبدیل می کند و آنچه را که گمان نمی کند به آنها می رساند.

جنایات داعش نظیر جنایات یزیدیان است

وی در ادامه سخنان خود با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی عنوان کرد: این روزها، روز مصیبت، حزن و اندوه اهل بیت و عزا و ماتم امت اسلامی است و باید عزادار بود چرا که در این روز ها بهترین خلق خدا لب تشنه به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در روز تاسوعا امام حسین(ع) و یارانش در محاصره کامل قرار گرفتند و در روز عاشورا امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یارانش به شهادت رسیدند گفت: قیام و نهضت خونین امام حسین(ع) بزرگترین و دلخر اش ترین حوادث عالم است و در این روز از کشتن طفل شش ماهه، سربردین جنازه ها، قطع دستان، آتش زدن خیمه ها و ... را داشته ایم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه آنچه که ذهن ما را نسبت به حادثه عاشورا نزدیک می کند جنایات امروز داعش است تصریح کرد: جنایات داعش نظیر جنایات یزیدیان است، هر چند حادثه عاشورا در گذشته رخ داده اما اثرش تا روز قیامت باقی است و این حادثه در عمق وجود انسان و جان و دل بشریت اثر گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه هر چه زمان می گذرد تاثیر قیام عاشورا بیشتر نمایان می شود ادامه داد: امروز میلیون ها انسان در روز تاسوعا و عاشورا اوج معرفت و محبت خود را به امام حسین(ع) نشان می دهند و عزاداری ها با شکوه و با اخلاص برای امام حسین(ع) برگزار می شود.

شهید حججی جلوه بسیار کوچکی از امام حسین(ع) را نشان داد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد امام حسین(ع) معلم بشریت، معرفت، شجاعت، غیرت و آزادگی عنوان کرد و گفت: مردم به وجود امام حسین(ع) عشق می ورزند و مهم ترین درس نهضت عاشورا صبر و مقاومت و زیر بار ذلت نرفتن است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه تاثیر خون سید الشهدا(ع) امروز خودش را نشان می دهد و در شهادت شهید حججی خود را نشان داد ادامه داد: شهید حججی با صلابت، غیرت، مروت و جوانمردی در برابر دشمنان در کشور غوغایی به پا کرد به طوری که جمعیت عظیمی در تهران و اصفهان در تشیع پیکر این شهید بزرگوار حضور داشتند.

وی با تاکید بر اینکه این شهید جلوه بسیار کوچکی از عظمت امام حسین(ع) را از خود نشان داد و حضور مقام معظم رهبری بر پیکر شهید حججی انگیزه مردم را بیشتر کرد و احساس مسئولیت را در مردم بیشتر کرد افزود: این جمعیت تاسوعا و عاشورای دیگر در ایران اسلامی به پا کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که هیچ کار خداوند بدون حکمت نیست و شهادت شهید حججی نیز بدون حکمت نیست تصریح کرد: این امر اخلاص و نیت شهید حججی را نشان داد چرا که برای خدا و خشنودی دل زینب کبری رفت.

آیت الله میرعمادی یکی دیگر از ابعاد این موضوع را به موقع عمل کردن شهید حججی عنوان کرد و گفت: امروز اگر مدافع حرم شدیم ارزش دارد نه اینکه بگذاریم زمان بگذرد و باید از از ناموس، مکتب انقلاب و اسلام دفاع کنیم.

تبعیت از ولایت از درس های نهضت عاشورا است

وی با تاکید بر اینکه خون شهید حججی روح تازه ای بر کالبد جامعه دمیده است و ندای لبیک یا حسین(ع) است افزود: باید از حوادثی مانند شهادت شهید حججی و حادثه کربلا و نهضت امام حسین(ع) درس بگیریم و مهم ترین درس در این زمینه حرمت در مسیر ولایت است و نباید با ولایت مخالفت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مخالفت با ولایت حرام قطعی و گناه کبیره است و حرکت در مسیر ولایت موجب سعادت و خوشبختی است گفت: حرکت در مسیر ولایت سعادتمندی دنیا و آخرت، عزت، بزرگی، کرامت، پیروزی و سربلندی را در پی دارد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه تمام آزادگان در دنیا به شهید حججی افتخار می کنند گفت: در یگی از روزنامه های غربی اشاره شده بود که حضور معنوی مردم در تشیع پیکر شهید حججی به خاطر عزت و صلابت این شهید بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حرکت در مسیر ولایت پیروزی، عزتمندی و کرامت می آورد ادامه داد: تبعیت از ولایت، گوش به فرمان ولایت بودن و جان را تقدیم ولایت کردن از درس های نهضت عاشورا است و ما نباید از مسیر ولایت جدا شویم.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد  با تاکید بر اینکه حال ما باید مرگ با عزت را بر حیات با ذلت ترجیج دهیم و زیر بار ننگ آمریکا نرویم و احکام دین اسلام را پیاده کنیم گفت: ما باید مانند امام حسین(ع) مقاومت و استقامت کنیم و مانند زیبب کبری(س) و امام سجاد(ع) صبر و استقامت داشته باشیم تا دشمن را ستوه در آوردیم.

بر توانمندی های خود تکیه کنیم

آیت الله میرعمادی همچنین با تاکید بر اینکه ما باید بر توان، قدرت، استعداد و منابع خود تکیه کنیم و با توکل به خدا آنچه در توان داریم به کار گیریم تصریح کرد: تفکری که می گوید کلید حل مشکلات در دست آمریکا است غلط است و تفکر صحیح و انقلابی این بوده که با تکیه بر توان داخلی بر مشکلات غلبه پیدا کنیم و اعتماد به نفس داشته باشیم و به استعداد های خودمان تکیه کنیم.

وی با طرح این سوال که آیا آمریکا حاضر است که ظرفیت ها، منابع و تکنولوژی خود را در اختیار ما قرار دهد افزود: آمریکا که خود دارای توان هسته ای است به کدام کشور توان هسته ای داده است؟ در افغانستان و عراق آیا موجب پیشرفت شد؟

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال این بوده که کشورها را صرفا مصرف کننده کند گفت: درسی که از نهضت عاشورا باید بگیریم این بوده که با تکیه بر ظرفیت های داخلی به پیشرفت برسیم و اعتماد به نفس داشته باشیم و اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

آیت الله میرعمادی با طرح این سوال که بعد از مذاکرات هسته ای آیا تحریم ها علیه ایران از بین رفت؟ گفت: مذاکرات هسته ای چه شد و چه بلایی سر ملت ایران آورد؟ ما مرکز هسته ای آب سنگین خود ر ا سیمان ریختیم و تعطیل کردیم چه شد؟

وی با بیان اینکه امروز شاهد عربده کشی رئیس جمهور آمریکا دیدیم و سخنان سراسر دروغ و بی ادبانه رئیس جمهور آمریکا را دیدیدم گفت: پس نتیجه می گیریم که بهترین کار تکیه بر خودمان و توانمندی های خودمان است و این راه سعاتمندی و خوشبختی است و با قوت باید آن را ادامه بدهیم.

کد خبر 4101055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha