۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۶

تاسوعا در خراسان شمالی

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی برگزار شد/اشک ماتم در سوگ سالار شهیدان

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی برگزار شد/اشک ماتم در سوگ سالار شهیدان

بجنورد- با حضور عاشقان اهل بیت(ع) اجتماع بزرگ عزاداران تاسوعای حسینی در سراسر خراسان شمالی برگزار شد و مردم در سوگ مظلومیت اباعبدالله (ع) اشک ماتم ریختند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: آیین باشکوه عزاداری تاسوعای حسینی در خراسان شمالی با حضور پرشور مردم و هیئت‌های مذهبی در محل مصلای بجنورد و دیگر شهرستان‌های خراسان شمالی برگزار شد.

عزاداران حسینی امسال برای نخستین بار در روز تاسوعا، اجتماع عظیمی را در محل مصلای بجنورد برگزار کردند و به عزای حضرت ابوالفضل العباس (ع) پرداختند.

مردم خراسان شمالی با سینه‌زنی و زنجیرزنی در عزای علمدار کربلا یک‌صدا نوای «علمدار نیامد» سر دادند.

خیابان‌های منتهی به مصلای بجنورد از ساعات ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شنبه مملو از عزادارانی شد که به‌صورت یکرنگ به عزاداری علمدار کربلا پرداختند.

همچنین مردم دیگر شهرها و روستاهای خراسان شمالی امروز با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها به سوگ حضرت ابوالفضل العباس (ع) نشینند.

برپایی ایستگاه‌های پذیرایی همراه با پخش نواهای مذهبی و فعالیت فرهنگی چاشنی خاصی را به مراسم عزاداری تاسوعای حسینی داد.

نمایش اجتماع بزرگ عزاداران حسینی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در اجتماع عظیم تاسوعای حسینی گفت: امروز هم‌زمان با نهمین روز از محرم‌الحرام و تاسوعای حسینی مردم با اجتماع بزرگ و با شکوه عزاداری را به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار کرد: امیدواریم سال آینده خراسان شمالی به‌عنوان استانی پرشور در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در کشور معرفی شود.

وی افزود: هرچه عزاداری‌ها یکرنگ‌تر برگزار شود فرهنگ عاشورایی بهتر برای نسل جوان تبیین می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: چنانچه شیوه‌های غیر مقدس همانند طبل‌های بزرگ و علم‌های سنگین کنار گذاشته شود و عزاداری‌ها به‌صورت سالم برگزار شود موردقبول اهل‌بیت (ع) قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان کرد: فردا مردم و هیئت‌ها شکوه عزاداری و نماز ظهر عاشورا را در امام‌زاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد به نمایش خواهند گذاشت.

کد خبر 4101434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha