۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۰

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

افتخار عزاداران حسینی حمایت از ولایت فقیه است

افتخار عزاداران حسینی حمایت از ولایت فقیه است

قوچان-عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: افتخار عزاداران حسینی این است که همانند حضرت ابوالفضل(ع) تا آخرین قطره خون خود از ولی فقیه حمایت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر شنبه در اجتماع عزاداران تاسوعای حسینی شهرستان قوچان اظهارکرد: روز تاسوعای حسینی بیعت با حضرت ابوالفضل (ع) است که این بیعت به معنای زندگی کردن و الگو گیری از این بزرگوار است.

وی افزود: زمانی که حضرت اباالفضل (ع) فهمیدند دین در خطر است تمام سرمایه های خود را فدای دین کردند.

خاتمی افزود: بیعت امروز ما این است که باید تا آخرین قطره خونمان پرچم اهل بیت(ع) را در کشور به اهتزار در آورده و از آن حفاظت کنیم.

وی در ادامه به خصوصیات حضرت عباس (ع) اشاره و گفت: تمامی نقشه های دشمن که در فضای مجازی برای جوانان ما در نظر گرفته است به برکت ایام محرم برهم می ریزد و امروز میلیون ها نفر در این کشور به یاد امام حسین (ع) ویارانشان اشک ماتم می ریزند.

خاتمی تصریح کرد: امروز شهدای مداف حرم مثل شهید حججی را می بینیم که دشمنان می خواستند غریب بماند در حالی که تشییع این شهید بزرگوار در شهرهای مختلف این پیام را داد که زندگی الهی هم در این جهان و هم در آن جهان انسان را سربلند می کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مقام والای حضرت ابوالفضل (ع) به این است که در کنار امام حسین(ع) تا آخرین قطه خونش ایستاد و به این پیروی افتاحار می کرد.

وی افزود: یکی دیگر از درس های که این مرد وفادار  به ما دادند این بود که خود را در معرض هرگونه امتحان می دانستند که همین تفکر در شهدای جوان مدافع حرم مثل شهید حججی نیز پدیدار بود.

خاتمی خاطر نشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی امانتی است که شهدا به ما دادند و پیام آنها این بود که ما جوانی مان را دادیم و رفتیم برای این که عزت ملی و استقلال در این کشور پا برجا بماند و امید داریم شما جوانان امروز از این نظام  پاسداری و محافظت کنید.

کد خبر 4101501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha