۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳

گزارش خبرنگار مهر از ظهر عاشورا در کربلا:

الوداع سیدی/اربعین، بازگشت دوباره زائران

 الوداع سیدی/اربعین، بازگشت دوباره زائران

زائران بارگاه امام حسین(ع) بعد از عزاداری و نماز ظهر و عصر با امامشان وداع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر از کربلا، با طلوع آفتاب، کربلا یکپارچه رخت عزا پوشید و شیون و زاری در کوچه پس کوچه های شهر جاری شد و به سمت بین الحرمین راه افتاد.

جماعت سیاه پوش گریان در مسیر بین الحرمین گرد هم نشسته اند و اشک لحظه ای رهایشان نمی کند. حدفاصل میان دو حرم، در قرق زنجیرزنانی است که به سمت حرم ابوالفضل(ع) روان هستند و با صدای بلند، حسین(ع) را فریاد می زنند.

بین الحرمین لحظه ای از سوگواران امام خالی نمی شود و لهجه ها و زبان های مختلف در هم گره می خورد؛ واژه هایی که شباهت شان در درد و اندوه است و فهم آن نیاز به زبان دانی ندارد.

مکن ای صبح طلوع

باید در کربلا باشید تا مفهوم این عبارت را با جان و دلتان درک کنید؛ مکن ای صبح طلوع.خورشید بالا آمده، نیامده، شیون به آسمان می رسد و یک بند تا نماز ظهر ادامه می یابد؛ آهی است که لحظه ای فروکش نمی کند؛ شرمی کشدار که از دل تاریخ بیرون آمده است.هر چه خورشید بالاتر می آید و گرما بیشتر بر تن کربلا می چسبد، اندوه اوج می گیرد و اشک جاری تر می شود.فریاد یا حسین و یا ابوالفضل چنان از حنجره ها بیرون می ریزد که لرزه بر تن انسان می اندازد و شانه ها چنان از هق هق می لرزد که لحظه ای سکون ندارد.

مرزهای ایران آماده اربعین می شود

زائران اباعبدالله بعد از نماز ظهر عاشورا، هروله کنان، بین الحرمین و کربلا را ترک می کنند تا بار دیگر اربعین به دیدار امامشان بشتابند.اربعین میزبان موکب ها و زائرانی خواهد بود که با پای پیاده خودشان را به دیدار حسین(ع) می رسانند.

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: امسال مرزهای چزابه، مهران، شلمچه و خسروی برای زائران اباعبدالله آماده شده است و زائران می توانند از این مرزها تردد کنند.وی ادامه می دهد: امسال شهرداری تهران هم با ۱۵۰۰ نیروی داوطلب در ایام اربعین در کربلا حضور خواهد داشت و مسایل مربوط به نظافت، پاکسازی و موارد بهداشتی را برعهده خواهد گرفت تا رفاه حداکثری زائران امام فراهم شود.

یزدانی در خاتمه اضافه می کند: شهرداری امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در ایام اربعین پیش بینی کرده که با همکاری معاونت اجتماعی هزینه خواهد شد.

کد خبر 4101745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha