۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴

بی بی سی گزارش داد؛

درگیری میان نیروهای شورشی و امنیتی افغان در شمال کابل

درگیری میان نیروهای شورشی و امنیتی افغان در شمال کابل

مقامات محلی ولایت پروان در شمال کابل، تایید کردند که حمله شورشیان وابسته به گروه طالبان را در ولسوالی «سیاگرد» این ولایت دفع کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «محمد زمان مموزی» فرمانده پلیس ولایت پروان، گفت که نیروی کافی در محل وجود دارد و نیروهای تازه نفس هم به منطقه رسیده و یک پاسگاه در دره «فندقستان» به دست نیروهای شورشی افتاده که نیروهای امنیتی افغان برای پس‌گیری آن تلاش می‌کنند.

او گفت که حدود ۱۰ شورشی در درگیری در فندقستان کشته و شب گذشته نیز نیروهای طالبان در کمین نیروهای امنیتی افتاده بودند که ۶ نفر آنان کشته شدند.

 مموزی گفت که براساس اطلاعات ریاست امنیت ملی افغانستان شمار نیروهای شورشی به بیش از ۵۰۰ نفر می‌رسند که بیشتر آنان از ولایت‌های همجوار پروان به این ولایت آمده‌اند.

فرمانده پلیس پروان افزود که نیروهای امنیتی افغانستان اکنون برنامه دارند تا عملیات نظامی را برای پاکسازی کامل این منطقه آغاز کند.

ولسوالی سیاگرد، ولایت بامیان در مرکز افغانستان را به کابل، پایتخت وصل می‌کند ولی به گفته مموزی اکنون مسیر بامیان- کابل باز و نیروهای دولتی کنترل لازم را در منطقه دارند.

مقامهای محلی تایید کرده‌اند که 2 سرباز پلیس افغانستان نیز در این درگیریها کشته شده‌اند.

این درگیریها از 3 روز پیش آغاز شده بود.

گروه طالبان نیز دیروز اعلام کرده بود که یک پاسگاه مهم نیروهای امنیتی را در ولسوالی سیاگرد ولایت پروان تصرف کرده‌اند.

کد خبر 4101771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha