محمدزاده تهرانی:

اگر قیام عاشورا نبود اصل اسلام از بین رفته بود

اگر قیام عاشورا نبود اصل اسلام از بین رفته بود

محمدحسین محمدزاده تهرانی در برنامه شرح شیدایی گفت: اگر حضرت امام حسین(ع) قیام نمی کردند، اصل اسلام از بین رفته بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین محمدزاده تهرانی با حضور در برنامه شرح شیدایی رادیو گفت و گو اظهار کرد: «اگر حضرت امام حسین-ع- قیام نمی کردند، اصل اسلام از بین رفته بود و اینکه حضرت پیامبر-ص- می فرمایند من از حسین-ع- هستم، یعنی دین و قرآن من به واسطه ریختن خود حسین-ع- باقی ماند.»

مسئول حسینیه شهدای کربلا ادامه داد: «امام حسین-ع- به واسطه شهادت خود و یاران شان به عالم نشان دادند که وقتی اسلام در خطر است، امر به معروف لسانی کافی نیست و نهی از منکر باید با ریختن خون مسلمین انجام شود.»

این شاعر آئینی با بیان اینکه ریخته شدن خون سیدالشهدا(ع) تا اربعین حسینی نقش خود را ایفا کرد، افزود: «خطبه هایی که حضرت زینب-س- در شهر کوفه و مجلس ابن زیاد ایراد فرمودند و حضرت امام سجاد-ع- آن خطبه مفصل را بیان نمودند، بنی امیه را رسوا کردند و یزید مجبور شد با اهل بیت-ع- مدارا کند.»

محمدزاده تهرانی خاطرنشان کرد: «حضرت زینب-س- [خطاب به برادر فرمودند] من پیام تو را رساندم و فاتحانه بازگشتم. بنابراین گریه کردن بر حضرت امام حسین-ع- ثواب بسیار دارد ولی کافی نیست و باید بدانیم [ایشان برای چه منظور به شهادت رسیدند].»

در ادامه مهدی امین فروغی، پژوهشگر و مدرس ادبیات عاشورا و نماینده بنیاد بین المللی عاشورا با بیان اینکه سوگواری و عزاداری برای اباعبدالله-ع- از بدو وقوع حادثه سال 61 هجری آغاز شد، گفت: «نخستین سوگواران بازماندگان خاندان اباعبدالله-ع- بودند که در عصر عاشورا و بلافاصله بعد از واقعه شهادت برگزار شد.»

همچنین حجت الاسلام والمسلمین کریم شکرزاده، استاد حوزه و دانشگاه ضمن متذکر شدن مسئله امامت و ولایت در سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: «شاید عده ای برداشتی مبنی بر دوستی و محبت از جریان غدیر داشته باشند اما با تحقیقی دقیق [به آیه قرآن در رابطه با دوستی اهل بیت-ع- می رسیم] که دیگر لازم نبود [حضرت، حاجیان را مقابل آفتاب سوزان ساعتها نگاه دارند و برای شان سخنرانی کنند].»

وی اضافه کرد: «اینجا مولا به معنای دوست داشتن [نیست؛ بلکه به معنای] صاحب [امر] بودن است؛ خداوند به بندگان لطف دارد و اسباب خیری برای ارشاد مردم می فرستند و بعد از پیامبر-ص- طبیعتا جانشینی خواهد بود که در حضور همگان اعلام شده است.»

در بخشی دیگر از این برنامه رادیویی حوریه خدایی، کارشناس مذهبی دفتر بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه جریان کربلا نباید به واقعه ی کربلا محدود شود، گفت: «قیام حضرت-ع- مبنی بر نجات بشریت بوده است؛ لذا بعد از اتمام قضیه ی عاشورا، در دوران اسارت نیز این هدف پذیرفته و دنبال شده بود.»

وی افزود: «عموما می بینیم تنهایی حضرت سیدالشهدا-ع- تبلیغ می شود ولی اصحاب نیز همزمان با ایشان بوده اند؛ لذا بعد از اسارت نیز تمام اهداف ایشان را با صدای رسا تبلیغ می کردند و ظلم، آن ها را ذره ای از مسیر حق دور نکرد.»

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: «وجود مقدس امیرالمومنین-ع- و امام حسن مجتبی-ع- نیز مبلغ همین معنا بوده است؛ حضرت سیدالشهدا-ع- نیز پیشتر در مدینه همین تبلیغات را انجام می دادند و [به جهت احتمال عدم تفکیک حق از باطل] از مدینه خارج شدند و دعوت ایشان را تنها افراد ولایت مدار پذیرفتند.»

کد خبر 4103181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha