۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۴

رئیس شورای اسلامی استان زنجان:

توجه به مطالبات مردم از وظایف مهم روابط عمومی ها است

توجه به مطالبات مردم از وظایف مهم روابط عمومی ها است

زنجان-رئیس شورای استان زنجان گفت: توجه به خواسته و مطالبات مردم از وظایف مهم روابط عمومی شوراها است و باید شوراها خواسته های مردم را بدانند تا در تصمیم گیری ها بتواند اثر گذار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خدادادی ظهر چهارشنبه در کارگاه آموزشی روابط عمومی شوراها و شهرداری، افزود: روابط عمومی ها در دنیای مدرن نه تنها وظیفه اطلاع رسانی بلکه مدیریت افکار عمومی و تدوین استراتژی های سازمان را بر عهده دارند .

وی اظهار کرد: طی چهار سال اخیر با تجربه ای که در شورای فرادست کسب شد متوجه اهمیت چگونگی اطلاع رسانی از فعالیت شوراها به عنوان نهادهای مردمی شدم و نهادی که مردم در انتخاب و شکل گیری آن تاثیر دارند  اما متاسفانه با گذشت زمان و روی کار امدن همان نمایندگان منتخب خود گلایه ها و انتقادها رابه سوی آنان سرازیر می کنند و در این بین قصور جامعه شورایی در نحوه تعامل و ارتباط گیری با مردم و تنظیم روابط داخلی و خارجی کم بی تاثیر نبوده است.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: تمامی پیکره شورا با روابط عمومی در ارتباط است و متاسفانه این مهم تا کنون در بین شوراهای اسلامی مغفول مانده و همین امر در ایجاد ذهنیت غلط و منفی از شوراها در بین عموم تاثیر گذار بوده است.

خدادادی تاکید کرد: گرچه نقش روابط عمومی ها آینده نگری، بحران ستیزی، فرهنگ سازی و ایجاد اعتبار برای سازمان است اما متاسفانه این نقش هرگز محقق نشده چرا که توجه به این مقوله کم بوده و همین آسیب های متعددی برای شاکله شورا در پی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دوره آموزشی برای روابط عمومی تداوم داشته باشد، افزود: با استمرار چنین دوره هایی و افزایش تعامل سخنگویان شورا به عنوان نمایندگان شورا برای اعلام مواضع رسمی این جامعه و روابط عمومی ها به عنوان بازوان اجرایی آنها تقویت شده و شاهد اخبار خوبی از نهادمردمی محلی باشیم.

وی ادامه داد: اگر وقایع و تصمیم گیری های این نهاد مردمی شفاف و صحیح و دقیق به جامعه هدف و مخاطبان منتقل می شد شاهد بسیاری از چالش ها نبودیم.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: نخستین و مهمترین تصمیم گیری شوراها انتخاب شهردار است که درهمین موضوع مهم و سرنوشت ساز از آغاز فعالیت شورا تا پایان یک دوره چالش ها و تحلیل های صحیح و غلط بسیار است و تحلیل هایی که اگر منصفانه ودر تعامل با شورا شکل بگیرد می تواند سازنده باشد.

خدادادی ابراز کرد:  روابط عمومی شهرداری ها و در تعامل با سایر نهادها  به عنوان یک واحد پویا و بدون سکون نقش خطیری در ارتقا اعتماد عمومی و تقویت سرمایه های اجتماعی و مشارکت مردم در ازای طرح های توسعه ای شهرها دارد.

وی گفت: توجه به خواسته های مردم از وظایف مهم  روابط عمومی شوراها است و باید شوراها خواسته های مردم را بدانند تا  به اعضای شوراها منعکس داده و در تصمیم گیری ها بتواند اثر گذار باشد. 

رئیس شورای اسلامی استان زنجان ابراز کرد: نقش روابط عمومی ها شوراها و شهرداری ها متفاوت از سایر سازمان ها است چرا که شهرداری ها نهاد عمومی بوده و متعلق به مردم هستند و انتظارت و انتقادات آنها باید به گوش مسولین برسد.

کد خبر 4104690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha