۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۹:۳۱

سرپرست وزارت نیرو مطرح کرد:

البرز در گلوگاه آبی قرار دارد/لزوم صرفه‌جویی آب در روستاها

البرز در گلوگاه آبی قرار دارد/لزوم صرفه‌جویی آب در روستاها

کرج - سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه البرز در گلوگاه آبی قرار دارد، گفت: باید نگاه رقابتی تهران، قزوین و البرز در حوزه آب به نگاه رفاقتی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، ستار محمودی  در مراسم افتتاح پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان کرج که صبح پنج‌شنبه برگزار شد، بابیان اینکه استاندار البرز تلاش مستمری را برای رفع مشکلات این منطقه در پیش‌گرفته است، اظهار کرد: گزارش‌های خوب و واضحی نسبت به وضعیت آب و فاضلاب استان ارائه‌شده است.

محمودی با اشاره به اینکه جایگاه و ظرفیت البرز به نگاهی خاص و ویژه‌ای نیاز دارد، افزود: البرز از حیث مباحث زیرساختی با طرح، برنامه‌های مطلوب و نیروی انسانی متخصص مواجه است، درزمینهٔ برق محدودیتی برای البرز قائل نیستیم چراکه البرز می‌تواند مرکز توسعه اشتغال در کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به توسعه استان البرز به‌گونه‌ای است که سرمایه‌گذار و تولیدکننده‌ای در این منطقه معطل برق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی در این استان مشاهده می‌شود.

البرز در گلوگاه آبی قرار دارد

سرپرست وزارت نیرو با تأکید بر اینکه البرز در گلوگاه آبی قرار دارد، سه استان قزوین، تهران و البرز در راستای هم قرار دارند که باید به این سه منطقه نگاه ویژه‌ای صورت گیرد، افزود: باید به‌تناسب جمعیت و پایداری جمعیت شهری و روستایی هر سه استان را با یکدیگر دید.

محمودی با تأکید بر اینکه باید این اعتماد به وجود آید که هر یک از ذی‌نفعان به نتیجه برسند که حقی از آن‌ها ناحق نمی‌شود، گفت: مدیران استانی در سه استان جلسات مشترکی را با یکدیگر برگزار کرده‌اند.

وی بابیان اینکه درزمینهٔ آب و فاضلاب روستایی کارهای بزرگی انجام‌شده که این مهم در البرز نیز دیده می‌شود، گفت: روستاییان باید با قناعت برنامه‌ریزی دقیقی برای مصرف آب در پیش بگیرند.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه امید است این نگاه در بین مردم به وجود آید که تهران بردار حامی برای استان‌ها است، تصریح کرد: در حوزه فاضلاب استان البرز ازجمله شهر کرج سالیان زیادی در اماواگر به سر می‌برد، نهایت امر باهمت مسئولان پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب کرج به سرانجام رسید.

تأسیسات برق و فاضلاب سرمایه‌بر است

محمودی اعلام کرد: فاضلاب که می‌توانست مولد بیماری و مشکلات عدیده‌ای باشد با تصفیه به مولد بهداشت تبدیل شد، بدین ترتیب می‌توان از آب دو بار استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه از ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان البرز آب‌رسانی شده است، گفت: امید است بتوان پرونده آب‌رسانی به روستاهای البرز را به‌خوبی به سرانجام برسانیم.

سرپرست وزارت نیرو بابیان اینکه تأسیسات آب و برق و آب و فاضلاب کشور از مجموعه تأسیسات سرمایه‌بر است، افزود: سهمی از هر حادثه و بلای آسمانی از آن این تأسیسات می‌شود لذا به نگهداری خاصی نیاز دارد.

محمودی بابیان اینکه ایران کشور کم‌آبی است و اسراف در دین اسلام نهی شده است، اظهار کرد: صرفه‌جویی در استفاده از منابع آبی از مهم‌ترین مسائلی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

سرپرست وزارت نیرو گفت: باید نگاه رقابتی تهران، قزوین و البرز در بخش آب به نگاه رفاقتی تبدیل شود.

کد خبر 4105192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha