۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷

در قالب برنامه ششم توسعه؛

میزان تصفیه فاضلاب به ۲.۵ میلیارد مترمکعب در سال می‌رسد

میزان تصفیه فاضلاب به ۲.۵ میلیارد مترمکعب در سال می‌رسد

کرج- سرپرست وزارت نیرو با اشاره به تصفیه یک میلیارد مترمکعب فاضلاب در سال، گفت: این مهم در برنامه ششم باید به دو و نیم میلیارد مترمکعب برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، ستار محمودی در حاشیه افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان کرج که صبح پنج‌شنبه برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اسناد بالادستی طرح ویژه‌ای برای پساب وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه مصرف آب در کشور تولید فاضلاب را به همراه دارد، گفت: اگر فاضلاب‌ها تصفیه نشود آلودگی‌های جدید و بیشتری را ایجاد می‌کند به همین منظور و برای بالا بردن سطح بهداشت و جلوگیری از تهدیدات به منابع سالم آبی در کشور  نیاز داریم که برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این خصوص صورت گرفته است.

سرپرست وزارت نیرو گفت: یک میلیارد مترمکعب در سال فاضلاب تصفیه و به پساب مورداستفاده مجدد تبدیل می‌شود که این میزان باید در برنامه ششم توسعه به ۲ و نیم میلیارد مترمکعب افزایش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه البرز به دلیل رشد مهاجرپذیری نیازمند برنامه‌ریزی ویژه درزمینهٔ زیرساخت‌های آب و برق است، گفت: این استان دارای زیرساخت‌های خوب صنعتی و تولیدی است که به تقویت زیرساخت برق نیاز دارد.

به گفته سرپرست وزارت نیرو استان البرز به دلیل مهاجرت‌های زیاد درزمینهٔ آب شرب شهری و روستایی نیازمند فرمول ویژه‌تری است همچنین کشور در حوزه تأمین برق و آب نیازمند همین فرمول است.

محمودی بابیان اینکه درصدد هستیم رشد توسعه زیربنایی بخش آب کشور افزایش پیدا کند، تصریح کرد: در طول خدمت دولت دوازدهم کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان البرز از نعمت آب بهداشتی برخوردار خواهند شد.

کد خبر 4105242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha